جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علی اکبر ولایتی

حوزه/ امروز علمای اسلام باید در طرح های دشمنان را شناخته و با تبیین اهداف آنها بر بصیرت و آگاهی مردم افزوده و استکبارجهانی را در تحقق اهدافش ناکام بگذارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» دکتر علی اکبر ولایتی امروز در مراسم افتتاحیه بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: جهان اسلام هیچگاه در طول تاریخ دچار چنین مشکلاتی نبوده است.

وی افزود: موقعیت جغرافیای سیاسی جهان اسلام و منابع  الهی که به ما عطا شده است مورد توجه خاص دشمنان قسم خورده اسلام یعنی مستکبرین و صهیونیسم بین الملل قرار گرفته است که برای رسیدن به منافع خود از هیچ ظلمی علیه ما دریغ نکرده اند.

دکتر ولایتی بیان کرد: نظام سلطه بین المللی در پیدایش غده سرطانی منطقه یعنی رژیم صهیونیستی طی 60 سال ظلم های عظیمی علیه ما روداشته و فلسطین نیز در این ظلم بیشتر از همه ضربه خورده است.

مشاورعالی رهبر انقلاب گفت: ملت مظلوم فلسطین هر روز با فشارهای گسترده بین المللی درگیر بود؛ این فشارها ادامه یافت تا ظهور مردی که راه نجات فلسطین را بازگشت به سنن قرآنی و نبوی دانست و این رویکرد جدید کمتر از دو دهه وعده های الهی را محقق کرد و از گروه هایی مقاوم با انگیزه و نیات الهی از سال 2000 به بعد در لبنان و فلسطین شکست های بزرگی بر صهیونیست ها وارد کنند و ابهت این رژیم جعلی و غیر قانونی را به هم ریختند.

وی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی ملت لبنان و فلسطین، مستکبران  اقدام به تجهیز رژیم صهیونیستی و طراحی و اجرای سپر گنبد آهنین نمودند ولی  بازهم نتوانستند امنیت این رژیم را تامین کنند و از طرفی با تقویت مسلمانان موج سوم بیداری اسلامی در جهان اسلام شکل گرفت.

وی افزود: سقوط مستبدین منطقه، فشار گسترده ای بر مستکبران تحمیل کرد و استراتژی نظم نوین آمریکا برای مقابله با موج اسلام خواهی مردم منطقه اجرا شد؛ آنها معتقد هستند که فرهنگ اسلامی باید در فرهنگ کلان لیبرال دموکراسی هضم شود که این طرح نیز با بیداری اسلایم با شکست مواجه شد.

دکتر ولایتی بیان کرد: علی رغم هزینه های سنگین لشکرکشی و هزینه های تسلیحاتی که با هدف تجزیه کشورهای اسلامی طراحی شد، اما این طرح ها نیز به خاطر افزایش آگاهی های امت اسلامی با شکست مواجه شد.

مشاورعالی رهبر انقلاب گفت: امروز دولت آمریکا با تلفیق قدرت سخت و نرم سعی می کنند که به اهداف خود برسد و به همین دلیل سیاست جنگ نیابتی را به در پیش گرفته است؛ وجه نرم آن، استفاده از ظرفیت های درون اسلامی و وجه سخت آن استفاده از گروه های تکفیری به عنوان بازوان این سیاست به نیابت از آمریکا است.

وی خاطرنشان کرد: امروز این گروه ها با نام اسلام تشیه بر ریشه اسلام می زنند و با اقدامات غیر انسانی و غیر اسلامی موجی از ترس و وحشت در میان مسلمانان ایجاد کرده اند و دولت های سلطه گر چهره ای خشن از اسلام عزیز معرفی می کنند تا جلوی صدور اسلام به اروپا و آمریکا را بگیرند.

این محقق و پژوهشگر افزود: در زمانی که اسلام در قرن 21 در حال رشد روز افزون بوده است استراتژیست های آمریکایی سعی کردند که توانمندی های اسلامی را در مقابل هم قرارداده و جلوی اسلام خواهی جوانان غربی را گرفته و بر منابع مسلمانان مسلط شوند.

دکتر ولایتی در پایان  خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی مسئولیت نخبگان و علمای جهان اسلام دو چندان است؛ امروز علمای اسلام باید در طرح های دشمنان را شناخته و با تبیین اهداف آنها بر بصیرت و آگاهی مردم افزوده  و  استکبارجهانی را در تحقق اهدافش ناکام بگذارند.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha