دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کنفرانس آشنایی با پیامبر اسلام(ص) در نیوجرسی

حوزه/ دکتر عصمت میرزا، رئیس بخش زنان شاخه نیوجرسی گفت: براه اندازی تجمعات و سخنرانی و دفاع از اسلام حقیقی ضروری ست، آن هم در زمانه‌ای که گروه‌های افراط‌گرا اسلام واقعی را ارائه نداده و از آموخته‌های حقیقی قرآن کریم تبعیت نمی‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» روز شنبه، گروهی از زنان مسلمان ایالت نیوجرسی آمریکا، کنفرانسی به هدف آشنایی با پیامبر اسلام، محمد (ص) در مسجد بیت الهدی برگزار کردند. هدف از برگزاری این کنفرانس ارائه آموخته‌های صلح آمیز پیامبر اسلام، محمد (ص) بود.

مسلمانان در این گردهمایی، با محکوم کردن اعمال تروریستی و حملات علیه بشریت اعلام کرد: اگر در مقابل با بی‌عدالتی سکوت پیشه کنید، طرف فرد ستمگر را انتخاب کرده‌اید. و براساس قرآن کریم، هر کس که انسانی را بکشد، گویی تمام بشریت را کشته است.

دکتر عصمت میرزا، رئیس بخش زنان شاخه نیوجرسی در صحبت‌هایش گفت: براه اندازی تجمعات و سخنرانی و دفاع از اسلام حقیقی ضروری ست، آن هم در زمانه‌ای که گروه‌های افراط‌گرا اسلام واقعی را ارائه نداده و از آموخته‌های حقیقی قرآن کریم تبعیت نمی‌کنند.

اعضای جوان شرکت کننده در این گردهمایی، احادیث و داستان‌هایی در رابطه با مهربانی پیامبر اسلام در برابر والدین، فرزندان، همسایگان و حتی حیوانات ارائه دادند و با ارائه اسناد تاریخی تلاش پیامبر اسلام برای روشن سازی اهمیت تحصیل دختران را نشان دادند.

سخنرانی کلیدی این گردهمایی توسط خواهر نصرت بشیر اهل فیلادلفیا انجام شد. او در صحبت‌هایش با اشاره به نقش پیامبر(ص) در بالابردن مقام زنان گفت: پیش از اسلام در دنیای عرب زنان هیچ جایگاهی نداشتند. آن‌ها فروخته شده، به ارث رسیده، قمار شده یا رها می‌شدند. در چنین جامعه‌ای حضرت محمد (ص) اسلام را به مردم ارائه داد که در آن زمان نقشی تاریخی و حرکتی انقلابی برای هویت بخشیدن به زنان داشت.

او به آیه 71، سوره توبه اشاره کرده که می‌فرماید: «زنان و مردان مومن همه یاور و دوست یکدیگرند که خلق را به کار نیکو واداشته و از کار زشت منع می کنند، و نماز به پا می دارند و زکات می دهند. حکم خدا و رسولش را اطاعت می‌کنند و خدا آنان را مشمول رحمت خود قرار داده که خدا توانا و حکیم است».

فوستر دوبلین، یکی از زنان عضو شورای شهر که مهمان این گردهمایی بود گفت: از اینکه من را به جمع خود دعوت کرده‌اید، تشکر می‌کنم. این فرصتی استثنایی برای یادگیری درباره اسلام بود و امیدوارم گفتگوها در این زمینه ادامه پیدا کند.

اعضای کلیسای سنت دیوید و کلیسای کاتولیک پادوآ رومانی نیز به این گردهمایی دعوت شده بودند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha