پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
شرکت زنان مسلمان در کلاس دفاع شخصی

حوزه/ به دنبال احساس ناامنی در خیابان های آمریکا، جمعی از زنان مسلمان تصمیم گرفتند تا روش دفاع از خود را بیاموزند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل ازnpr.org، به دلیل فشارهای امنیتی اخیر در جامعه مسلمانان آمریکا و حمله به مساجد و آزار و اذیت زنان محجبه در این کشور، زنان مسلمان تصمیم گرفتند تا روش دفاع از خود را بیاموزند.

بیش از 12 تن از زنان مسلمان شهر نیویورک، در استودیوی ورزشی در میدتاون منهتن، به سرپرستی نیکول دانیلز، روش دفاع از خود را می‌آموزند.

پس از حملات تروریستی در پاریس و سن برناردو، حملات نژادپرستانه و اسلام هراسی علیه مسلمانان رو افزایش است و در این میان زنان محجبه بی‌دفاع‌ترین اعضای جامعه اسلامی هستند. امیرة العولقی، و دوستش ماریا آگولرا، دو نفر از زنان مسلمان، به دلیل ترس از برخوردهای خصومت‌آمیز، تصمیم به برگزاری این کلاس گرفتند. آن‌ها پس از چند مورد توهین لفظی و کشیدن روسری از سر زنان مسلمان، این کلاس را به منظور حمایت از زنان مسلمان پایبند به حجاب اسلامی راه اندازی کردند.

هیچ مردی اجازه ورود به این کلاس را نداشته و تنها آگولرا حق داشتن دوربین را داشت.

العولقی درباره این کلاس می‌گوید: من دوست دارم شما وقتی از این کلاس می‌روید احساس کنید که دیگر کسی نمی‌تواند به شما دست درازی کند. این حق ماست که وقتی از خانه بیرون می‌رویم به مسلمان بودن خود افتخار کنیم و هیچ کس حق جسارت به وقار و آزادی ما را در این کشور نداشته باشد.

احساس نا امنی در ایستگاه مترو نیویورک

فاتیح احمد که در کویینز نیویورک به دنیا آمده، و به حرفه معلمی اشتغال دارد، به همراه سه خواهر و دو خواهر شوهر خود در این کلاس شرکت می‌کند. علت ثبت نام او در کلاس، احساس ناامنی جدی و نگاه‌های خصمانه مردم در مترو نیویورک بوده است.

او می‌گوید: من هرگز تصور نمی‌کردم که بخواهم دفاع شخصی بیاموزم. الان هم بیشتر نگران خواهر شوهرهایم هستم که به تازگی به آمریکا آمده‌اند. آن‌ها بسیار خجالتی هستند. یک روز عده‌ای از افراد نژادپرست در شهر به آن‌ها توهین کردند. آن‌ها از محل گریخته و به خانه آمدند و برای چند روز حاضر نبودند سر کار بروند.

صبیح احمد، خواهر بزرگتر او نیز که یک پرستار است، می‌گوید: من وقتی در خیابان راه می‌روم سرم را مانند یک قربانی ترسو پایین نمی‌اندازم و با افتخار قدم برمی‌دارم. من به این کلاس آمده‌ام تا تکنیک‌های دفاع شخصی را یاد بگیرم تا به دخترهایم نیز بیاموزم.

نادیا المرا نیز که یک مسلمان نیویورکی و مادر یک پسربچه 11 ساله است می‌گوید: من خودم با آزار و اذیت مواجه نبوده‌ام، اما یک روز پسرم به خانه آمد و به من گفت: امروز بچه‌ها مرا دنبال کردند و من را تروریست خطاب کردند. من خیلی برای پسرم نگرانم.

این کلاس‌ها تنها برای آمادگی بدنی نیستند بلکه آموزش‌های عزت نفس و آمادگی ذهنی در مواقع بحران به آن‌ها تعلیم داده می‌شود.

انتهای پیام/

20/313

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha