چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
نمایشگاه عکس از زنان باحجاب

حوزه / یک عکاس حرفه‌ای، نمایشگاه عکس مستند از زنان با حجاب در مصر و هلند برپا کرد. او قصد دارد مشابه این نمایشگاه را در انگلستان، فرانسه و کاناد برگزار کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از dailynewsegypt.com، یک عکاس حرفه‌ای، نمایشگاه عکس مستند «حل معمای حجاب» را در کشور‌های مصر و هلند برگزار کرده است.

دانیله رگوت، با عکس‌برداری از 31 زن محجبه و مسلمان در اروپا، و برگزاری نمایشگاهی در نقاط مختلف، قصد در نشان دادن چهره واقعی حجاب دارد. تعداد زیادی از این زنان اهل کشور هلند هستند، هرچند عکس‌هایی از زنان انگلیسی، بلژیکی و کانادایی نیز در این نمایشگاه به چشم می‌خورد.  او همچنین در کتابی با همین عنوان، عکس‌‌های گرفته شده از زنان باحجاب را به همراه بیوگرافی و بینش آن‌ها از حجاب توصیف کرده است.

رگوت در گفتگو با خبرنگاران درباره هدفش از عکس‌برداری از زنان باحجاب می‌گوید: بسیاری از زنان باحجاب هستند که اعتماد به نفس بالایی داشته، و با جهان بینی بالای خود، حضور فعالی در شبکه‌های اجتماعی دارند. قصد من از این پروژه این بود که با ارائه بیوگرافی این زنان محجبه، هدف و منبع الهام تک تک آن‌ها در پوشش حجاب را نشان دهم.

عکاس غیر مسلمان: چشمهایم به روی حجاب و ارزشها باز شد

به عنوان یک غیر مسلمان، این پروژه چشم‌های مرا به روی حجاب، و ارزش‌ها، معانی و پیچیدگی‌ها، و مهمتر از همه اهمیت آن در زندگی زنان سرتاسر جهان باز کرده است. امیدوارم این تصاویر به زنان مسلمان کمک کند تا به دور از تبلیغات رسانه‌ای و برخوردهای سیاسی، بینش اصلی پشت پوشش حجاب خود را به تصویر درآورند.

او درباره استقبال عمومی از نمایشگاه می‌گوید: واکنش‌ها بسیار مثبت بوده و برای همه جالب است که راجع به زنان در عکس‌ها بیشتر بدانند.

تلاش برای برپایی نمایشگاه در انگلستان، کانادا و فرانسه

او همچنین نمایشگاهی در آمستردام هلند برگزار کرده و قصد دارد با گالری‌های انگلستان، کانادا و فرانسه در برگزاری نمایشگاه صحبت و مذاکره کند. هدف این عکاس جهانی کردن عکس‌هایش است. او همچنین قصد دارد در قدم‌های بعدی به سراغ کشورهای خاورمیانه و آفریقای شمالی و آسیایی برود.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha