یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نعیم قاسم

حوزه/ معاون دبیرکل حزب الله گفت: در شرایط امروز جهان، حضرت آیت الله خامنه ای ، سعی می کنند که این جامعه اسلامی را به بهترین شکل به سوی جامعه واحده اسلامی سوق دهد و اگر از عمق جان به سخنان ایشان گوش بدهیم می بینیم که ایشان دغدغه ای جز عزت جهان اسلام ندارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین شیخ نعیم قاسم، امروز، در بیست ونهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: بحران های جهان اسلام حول دو محور است که اولین آن، مخدوش شدن چهره اسلام است.

وی افزود: خداوند را شاکر هستیم که جمهوری اسلامی ایران و بنیانگذار کبیر آن، امام راحل مشکل اصلی امت اسلامی را به درستی درک و تبیین کرد؛ مهمترین مشکل اسلام در مواجهه با استکبار جهانی همین دلیل بود.

معاون دبیرکل حزب الله بیان کرد: پس از رهبر کبیر انقلاب، آیت الله العظمی خامنه ای نیز این راه پرشکوه را ادامه دادند و امروز جمهور اسلامی پرچم وحدت بین  ملت های اسلامی را در دست گرفته و به دنبال وحدت و عزت جهان اسلام است.

وی با تاکید براینکه جمهوری اسلامی به دنبال تحکیم وحدت و فرهنگ و گفتمان وحدت در بین کشورهای اسلامی است گفت: اصل اسلام به دنبال پیشرفت و رفع تبیعضات و ظلم و ستم است و امروز مساله اصلی جهان اسلام قضیه فلسطین و دفاع از مظلومین است که همه باید به آن اهتمام داشته باشه و حفظ اتحاد این معضل را حل کنیم.

شیخ نعیم قاسم بیان کرد: از سوی دیگر امروز باید مشکل سوریه و عراق با تدبیر ملت های مسلمان و با حفظ وحدت و اتحاد در مقابل دشمن حل گردد.

وی افزود: مقاومت اسلام لبنان نیز با تمام توان خود در مقابل تجاوزات اسرائیل ایستاده است و چون این راه را اسلام به ما نشان داده است، می دانیم که خداوند نیز مومنان را نصرت خواهد داد.

معاون دبیرکل حزب الله  در ادامه سخنان خود با اشاره به جنایات تکفیری ها  تصریح کرد: امروز مقابله با اسرائیل و تکفیریون، وظیفه اصلی مسلمانان است؛  ما معتقدیم و ایمان داریم که با مقاومت این مسیر به پیروزی می رسد.

وی با اشاره به شهادت سمیر قنطار گفت: این شهادت ثابت کرد که اسرائیل دشمن همه مسلمانان است زیرا در هرجایی که باشیم حتی اگر مستقیما هم با اسراییل نجنگیم او به نبال ما خواهد آمد و قصد جان ما را می کند.

به گفته وی، دشمنان تنها به کشتن ما و جوانان ما قناعت نمی کند بلکه سعی می کند که در تفکر مسلمانان رخنه کند و مقابله  در مقابل استکبار و انحراف  را در هم بشکند.

شیخ نعیم قاسم بیان کرد: ما آینده خود را به خوبی خواهیم ساخت، اگر به دنبال اسلام حقیقی و مقاومت باشیم؛ تفکرات منحرف باعث شده است که اسلامی که شالوده آن رحمت و اخلاق است، یک چهره خشن را به دنیا معرفی کند.

معاون دبیرکل حزب الله در پایان با تاکید بر پیروی از ولایت فقیه یادآور شد: در شرایط امروز جهان، ولی امر مسلمین ، سعی می کنند که این جامعه اسلامی را به بهترین شکل به سوی جامعه واحده اسلامی سوق دهد و اگر از عمق جان به سخنان ایشان گوش بدهیم می بینیم که ایشان دغدغه ای جز عزت جهان اسلام ندارند.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha