پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیخ نبیل قاووق

حوزه/ عربستان با داشتن ده ها هزار مدرسه تکفیری در سراسر جهان و حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریست ها، سرکرده تروریسم منطقه است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین شیخ نبیل قاووق نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله در مراسم جشنی در کلیسای السیدة در منطقه کفرحونه گفت: تروریست ها با توحش و تکفیر و قتل و کشتار، فجیع ترین جنایت ها را مرتکب شدند و موجی از کشتار در جهان به راه انداختند که از مرزها عبور کرد و به اعماق اروپا نیز رسید، اما همه باید بدانند که دین ما دین رحمت و مهربانی و دینی است که اجبار واکراه در آن روا نیست.

وی افزود: این سرزمین گواه است که قهرمانان مقاومت هنگامی که در سال 2000 به این منطقه وارد شدند چیزی جز محبت و دوستی در دل نداشتند، زیرا آنها علاوه بر اسلام با تعالیم حضرت مسیح نیز آشنا هستند.

نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله ادامه داد: امروز شاهد جریان جنایت تکفیری هستیم که صدها سال است ادامه دارد، اما امروز این تروریسم تکفیری به اوج قدرت و گردنکشی خود رسیده و علت این است که برخی کشورها از این تروریست ها حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند و کشوری وجود دارد که ده ها هزار مدرسه تکفیری در سراسر جهان دارد و آن کشوری نیست جز عربستان که به تازگی برای کشته شدن زهران علوش، سرکرده تروریست ها تسلیت گفت و وی را شهید نامید.

وی افزود: عربستان امروز سرکرده ائتلاف تروریسم در منطقه است و دیگر بر کسی پوشیده نیست که بخشی از جنوب سرزمین ما لبنان همچنان توسط اسرائیلی ها در اشغال است و از سوی دیگر مناطق عرسال و راس بعلبک نیز توسط تروریست ها اشغال شده و استمرار اشغال آنها نقض حاکمیت و کرامت لبنان به شمار می رود.

قاووق خاطر نشان کرد: کسانی که خطر تکفیری ها را نادیده می گیرند و و بر این موضع خود اصرار دارند شرافت خود را از دست داده اند، اما ما در حزب الله بر این باوریم که بهترین راه حل برای حمایت از لبنان این است که آن سوی مرزهای خود با سوریه از لبنان دفاع کنیم تا اینکه در شهرها و روستاهای لبنان شاهد جنگ نباشیم.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha