دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید عمار حکیم

حوزه/ متاسفانه امروز به اسم تطهیر جامعه اسلامی، جوانان خون یکدیگر را می ریزند، درحالی که این امت می توانست با اتحاد همه مشکلات را رفع و دشمنان را شکست دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید عمار حکیم، پیش از ظهر امروز در بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران، با تشکر از جمهوری اسلامی برای برگزاری این کنفرانس، گفت: کنفرانس وحدت با نیت خیر امام راحل و آیت الله العظمی خامنه ای، زمینه مشترک کردن اهداف اسلامی را فراهم کرده است.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق افزود: خداوند متعال پیامبر اکرم(ص) را صاحب خُلق عظیم و اسلام را دین رحمت و خلق نیکو و توحید دانسته است، امام علی(ع) نیز انسان را با این خصایل نیکو خطاب کرده است.

وی بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) در دوران پربار نبوت خود سعی کردند که مسلمانان را با مبانی دین آشنا و اصلاح گری را در بین این مردم آغاز کردند و به آنها آموختند که باید در مقابل دشمنان چه موضعی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عمار حکیم ادامه داد: اختلاف در قرائات مشکل بزرگی را برای جهان اسلام ایجاد کرده است، ولی نباید این اختلاف در قرائات این چنین باعث گسست و تنفر شود.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق افزود: اختلافات فکری و حزبی شاید در ابتدا منفی به نظر برسد، ولی می تواند با تمسک به یک یا چند اصل بنیادین، در کنار هم قرار گرفته و قدرت جهان اسلام را بیشتر کند که باید روی این مسئله تمرکز کرد.

وی تصریح کرد کرد: باید با روشنگری و تبیین مبانی اسلام، فرهنگ اجتماعی جدیدی در بین امت اسلامی ایجاد کنیم و در این زمینه با توسعه ابزارهای ارتباطی می توانیم به راحتی این حرکت را با حضور گسترده جوانان در کشورهای اسلامی دنبال کنیم.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: امروز امت اسلام به سبب افکار متحجرانه دچار چالش شده و باید زیر سایه مکتب حقیقی اسلامی فتنه ها را برطرف کنیم.

وی با بیان این که تحمل عقاید و تفکرات مختلف یکی از مهمترین راه های مقابله با فتنه گری است، ابراز داشت: اختلاف فقهی و عقیدتی در بین مسلمانان ایجاد شده، ولی هیچ گاه نباید کرامت آنها را از بین ببرد و آنان را در مقابل هم قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حکیم افزود: متاسفانه امروزه به اسم تطهیر جامعه اسلامی، جوانان خون هم را می ریزند، درحالی که این امت می توانست با اتحاد همه مشکلات را رفع و دشمنان را شکست دهد، ولی دوری از فکر اصیل اسلامی و تحریف دین و فتنه باعث شد که این چنین در مقابل هم قرار بگیرند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق یادآور شد: امروزه در عراق خون ترکمان، عرب، کرد، ایزدی و شیعه و سنی به دست منحرفان و دشمنانی که آنها را به جان مسلمانان اندخته اند، ریخته می شود.

وی در پایان گفت: امروزه خاورمیانه اسلامی نیازمند یک تحول فکری است تا به توازن سیاسی برسد، البته این توازن سیاسی نیازمند تدبیر و تدبر و تعمق و فکر عمیق اسلامی است؛ مسلمانان باید با بازگشت به اصول و وحدت، زمام امور خود را در دست گرفته و آن را به دست دشمنان ندهند.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha