یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید عمار حکیم

حوزه/ سید عمار حکیم گفت: هرچقدر که اختلاف ها زیاد باشد، میز گفتگوی اسلامی می تواند پایان حتمی درگیری ها باشد و ما باید قبول کنیم که ملل و نحل در تمامی ادیان وجود دارند و اسلام نیز در این زمینه استثنا نیست و همه مسئولیت دارند اسلام و کشورهای اسلامی و مردم را حفظ کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گروهی از پارلمان های اسلامی شرکت کننده در یازدهمین کنفرانس اتحادیه بین المجالس اسلامی با حجت الاسلام سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق دیدار کردند.

سید عمار حکیم در این دیدار خواستار تشکیل یک میز گفتگوی اسلامی شد که در آن همه به نظرات هم احترام بگذارند.

وی افزود: هرچقدر که اختلاف ها زیاد باشد، میز گفتگوی اسلامی می تواند پایان حتمی درگیری ها باشد و ما باید قبول کنیم که ملل و نحل در تمامی ادیان وجود دارند و اسلام نیز در این زمینه استثنا نیست و همه مسئولیت دارند اسلام و کشورهای اسلامی و مردم را حفظ کنند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی خاطر نشان کرد: اسلام آخرین دین آسمانی است که برای هدایت بشر آمده، اما امروز مسلمانان مورد اتهام واقع شده اند در حالی که پیام اسلام، پیام محبت و مهربانی و صلح است و در تعالیم اسلامی ظلم و تجاوز و اهانت به ادیان دیگر وجود ندارد و ما متاسفیم که این روزها شاهد کینه و نفرت و تکفیر در میان برخی مسلمانان یا مدعیان اسلام هستیم.

وی افزود: در این شرایط سؤال اصلی ما این است که تروریست ها و داعش از کجا حمایت می شوند؟

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha