جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ زاکزاکی

حوزه/ سید عمار حکیم از مسئولان نیجریه خواست فورا شیخ زاکزاکی را آزاد کنند و افزود: این اقدامات غیرمسئولانه در حمله به مساجد و شیعیان بی دفاع، از نظر ما محکوم است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با صدور بیانیه ای به مناسبت بازداشت شیخ زاکزاکی و حمله به شیعیان نیجریه اعلام کرد:

با تاسف فراوان از حمله به شیعیان و پیروان اهل بیت علیهم السلام در نیجریه و شهید و مجروح شدن تعداد زیادی از شیعیان این کشور و بازداشت شیخ ابراهیم زاکزاکی رهبر شیعیان نیجریه مطلع شدیم.

وی در ادامه بیانیه از مسئولان نیجریه خواست فورا شیخ زاکزاکی را آزاد کنند و افزود: این اقدامات غیرمسئولانه در حمله به مساجد و شیعیان بی دفاع، از نظر ما محکوم است و از مؤسسات و سازمان های بین المللی می خواهیم در برابر چنین اقداماتی بایستند چون با تمام پیمان ها و قوانین بین المللی حقوق بشر و آزادی بیان منافات دارد.

لازم به ذکر است در حملات متعدد نیروهای نظامی وابسته به دولت نیجریه تعداد زیادی از شیعیان این کشور در شهر زاریا کشته و مجروح شده و خبر ها همچنین حاکی از مجروح شدن و بازداشت شیخ زاکزاکی رهبر شیعیان این کشور می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha