دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 365183
۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
هایل عبدالحفیظ

حوزه/ وزیر اوقاف اردن گفت: اختلافات مذهبی، طایفی و نژادی در همه مذاهب و امت ها و ملت هاوجود دارد ولی باید وحدت را به رغم همه این تفاوت ها حفظ کرد چرا که این مهم دستور اسلام است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» دکترعبدالحفیظ، وزیر اوقاف اردن، امروز در بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران با تاکید اهمیت اتحاد اظهارداشت: یکی از مهمترین اصول اسلام، حفظ وحدت است.

وی افزود: خداوند در قرآن بارها بر اتحاد و وحدت تاکید کرده است لذا  این مهم دستور قرآنی بوده و باید به آن اهتمام گردد.

وزیر اوقاف اردن بیان کرد: اختلافات مذهبی، طایفی و نژادی در همه مذاهب و امت ها و ملت هاوجود دارد ولی باید وحدت را به رغم همه این تفاوت ها حفظ کرد چرا که این مهم دستور اسلام است.

نابودی عاقبت اختلاف و تفرقه

عبدالحفیظ خاطرنشان کرد: در کشورهای اسلامی باید با حفظ حرمت مذاهب زمینه رشد فضایل معنوی را در جامعه فراهم کنیم زیرا اختلاف عاقبتی جز نابودی به بار نخواهد داشت.

وی در ادامه با تشریح مواضع دولت اردن در خصوص فعالیت های مذهبی در این کشور گفت: تکفیری ها سعی می کنند که با فعالیت های زشت خود حقیقت دین را دچار خدشه کنند که این مساله باید برای همه جهان بیان شود.

داعش خوارج عصرماست

وزیر اوقاف اردن افزود: این افراد خوارج عصر ما هستند و در این زمینه باید سعی کرد که موضع اعتدال را حفظ کرد تا خط این افراد با افراد غیر معتدل مشخص شود و قطعا اعتدال تنها راه برون رفت از این بحران ها است.

فلسطین تاریخ امت اسلامی است

وی بیان کرد: فلسطین تاریخ امت اسلامی است و همه ما باید با وحدت این قبله گاه اول مسلمان را دریابیم و برای خروج از سلطه بیگانگان باید دست به هم داده و با اتحاد بر دشمنان خود غلبه کنیم.

عبدالحفیظ با اشاره به حدیثی از امام حسن(ع) پیرامون اهمیت وحدت جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: از خداوند می خواهیم که امت اسلامی بر مبنای قرآن و سنت نبوی بر دشمنان صهیونیست خود در فلسطین و عراق و سوریه و... غلبه کنند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha