دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
شیخ بدرالدین حسون

حوزه/ متاسفانه پیامبراکرم(ص) و سفارشات اکید ایشان در خصوص محبت و صلح، در جهان اسلام فراموش شده که این چنین مسلمانان به جان هم افتاده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» شیخ بدر الدین حسون،  مفتی اعظم سوریه، شب گذشته در مراسم جشن بزرگ پیامبر اعظم(ص)، در مصللای امام خمینی(ره) تهران، با تبریک ولادت با سعادت پیامبر اکرم(ص)، عنوان کرد: پیامبر(ص) پیام آور برکت و خیر و اتمام نعمت نبوت برای بندگان خدا بود و این عید تنها عیدی اسلامی نیست.

وی افزود: حضرت رسول(ص) نوری بی نهایت برای رهایی تمام بشریت از تاریکی و رهایی است؛ خداوند این جریان را با نور نبوت از آدم و نوح تا پیامبر اکرم(ص) متجلی کرد.

مفتی اعظم سوریه بیان کرد: عالی ترین مرتبه رسالت انبیا در طول تاریخ در نبوت حضرت محمد(ص)  متجلی شد، زیرا ایشان پیام آور محبت بود و همه ما را دعوت و آرامش و صلح و محبت کرد.

وی ادامه داد" پیامبر(ص) اثبات خود را با نفی دیگران همراه نکرد، بلکه ایشان با گرامی دانستن مقام و شان همه انبیا مسیر الهی را در دنیا تبیین کردند.

حسون خاطرنشان کرد: جریان نبوت باعث شد که اسلام میراث دار تمام دستاوردهای انبیای الهی باشد؛ اسلام به این دلیل کامل ترین دین است که بهترین برنامه را برای بشر تا ابد ارایه کرده است.

وی اظهارکرد: وقتی پیامبر(ص) که پیامبر نور و رحمت است این همه ما را به محبت و مودت امر کرده و حتی رمز ورود به بهشت را محبت بین برادران دینی دانسته اند، چرا باید این همه از هم جدا باشیم و صلح را از میان خود برداریم.

وی گفت: متاسفانه پیامبر اکرم(ص) و سفارشات اکید ایشان در خصوص محبت و صلح، در جهان اسلام فراموش شده که این چنین مسلمانان به جان هم افتاده اند؛ مسلمانان در نماز خود برای هم دعا می کنند، ولی این درگیری ها را در بین آنان شاهد هستیم که واقعا جای تاسف است.

مفتی اعظم سوریه بیان کرد: در این دنیا با این همه درگیری و دوری از مبانی توحیدی، جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که عملا برای رسیدن جامعه اسلامی به صلح تلاش می کند.

وی گتاکید کرد: برای وحدت علمی باید سنی و شیعه در کنار هم جمع شوند و هیچ گاه بهانه های بی دلیلی برای خروج از این وحدت نیاورند.

مفتی اعظم سوریه در پایان با اشاره به جایگاه امام صادق(ع)، گفت: همه بزرگان اهل سنت پشت سر امام جعفرصادق (ع)‌ به نماز می‌ایستادند، زیرا علمای مکاتب اهل سنت شاگردان ایشان بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha