دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت‌‌الاسلام محمد حسین مختاری

حوزه/ نقش علما و اندیشمندان اسلامی به ویژه حوزه های علمیه در تقویت وحدت اسلامی و جایگاه آن در خروج از چالش ها و بحران های کنونی جهان اسلام امری غیر قابل انکار است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین مختاری، امروز در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، در تهران گفت: تحولات منطقه ای و بین المللی و گسترش روز افزون بحران های موجود در جهان اسلام، لزوم مواجهه هوشمندانه با چالش های سیاسی، اقتصادی و ... اهمیت ترسیم چشم انداز جامع چگونگی برون رفت از بحران های کنونی در جوامع اسلامی را دو چندان کرده است.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی افزود: در این میان، نقش علما و اندیشمندان اسلامی به ویژه حوزه های علمیه در تقویت وحدت اسلامی و جایگاه آن در خروج از چالش ها و بحران های کنونی جهان اسلام امری غیر قابل انکار است.

وی خاطرنشان کرد: بدیهی است که وجود رهبران، اندیشمندان  وعلمای اسلامی با همراهی حوزه های علمیه به عنوان فرصتی بی بدیل در برون رفت از چالش های موجود در جهان اسلام مورد توجه است.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری بیان کرد: صیانت از بیداری و هویت اسلامی از یک سو و مقابله با جریان های انحرافی و نیز ایجاد همدلی و وحدت و همچنین آگاهی بخشی و بصیرت افزایی امت اسلامی با مولفه استکبار و استبداد زدایی از جمله کارکردهای ارزشمند هدایت گری علمای اسلامی و حوزه های دینی است.

وی خاطرنشان کرد:با تعامل علمای اسلامی و ارتقاء رویکردهای فرهنگی جهان اسلام می توان امت اسلامی را در برابر پراکندگی و اختلاف افکنی مذهبی دشمنان مصون ساخت و موجبات تحقق زندگی مسالمت آمیز میان پیروان مذاهب اسلامی رافراهم آورد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی یادآور شد:  بی تردید ارایه راهبرد بنیادین از سوی نخبگان دینی جهان اسلام برای تحقق آرمان ها و ارزش های مشترک مذاهب اسلامی و خروج از بن بست تفرقه گرایی و نیز دستیابی به وحدت اسلامی نیازمند ترسیم راهکارهای علمی و شاخصه های کلیدی چگونگی نقش آفرینی علمای اسلامی و مراکز دینی است و تحقق این امر، عزت و کرامت اسلامی و ملی کشورهای اسلامی را فراهم خواهد ساخت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha