دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام  حاجتی

حوزه/ ترس و وحشت حکام تازه به حکومت رسیده عربستان، از تشدید عواملی است که تمامیت آل سعود را در مخاطرات جدید قرار داده است و این ترس‌ها درواقع همان «بیداری روزافزون میان شهروندان عربستانی در حجاز»، «افزایش آگاهی‌های شیعیان»، «تشکیل دولت شیعی در شمال حجاز یعنی عراق» و ... است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، امام‌جمعه موقت اهواز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، ضمن تسلیت شهادت شیخ نمرباقر النمر، این اقدام مجرمانه و بسیار شنیع آل سعود را سبب نابودی حکومت ظالمانه عربستان دانست و گفت: علاوه بر این‌که اجرای حکم اعدام آیت‌الله نمر موجی از تأسف و تأثر را میان مسلمانان جهان پدیدار کرده، إن شاءالله به همین زودی موجبات ریشه‌کن کردن رژیم آل سعود را فراهم خواهد کرد.

وی با تأکید بر این که شیخ نمر هیچ‌گاه از دل‌های مردم نخواهد رفت و حکومت عربستان با این جنایت حکم سقوط خویش سریع‌تر را امضا کرده است، اظهار داشت: این آیت‌الله باقر النمر نبود که اعدام شد، بلکه بقاء حکومت ظالمانه آل سعود بود که با این حرکت شنیع به نهایت امر خودش نزدیک شد و إن شاءالله همگان شاهد سقوط این حکومت جانی و جاعل خواهیم بود.

ترس و وحشت آل سعود از رشد روزافزون بیداری اسلامی

امام‌جمعه موقت اهواز، با اشاره به علل و چرایی انجام این حرکت بسیار ظالمانه، تصریح کرد: ترس و وحشت حکام تازه به حکومت رسیده عربستان، از تشدید عواملی است که تمامیت آل سعود را در مخاطرات جدید قرار داده است و این ترس‌ها درواقع همان «بیداری روزافزون میان شهروندان عربستانی در حجاز»، «افزایش آگاهی‌های شیعیان»، «تشکیل دولت شیعی در شمال حجاز یعنی عراق»، «تشکیل جریان شیعی قوی با مشارکت برادران اهل سنت و اتحاد آنها» و «شکست فاحش آل سعود و به خاک مالیده شدن بینی آنها در نبرد یمن»، هستند که نهایتاً دولت عربستان را به این تصمیم رساند تا دست به چنین اقدامی زنند.

این کارشناس مسائل سیاسی، به دیگر علل اجرای حکم اعدام آیت‌الله شیخ نمر، اشاره کرد و افزود: فرسایش بسیار شدید نیروهای نظامی عربستان، که با ادعای پوچ و توخالی پیروزی زودهنگام، وارد جنگی ناجوانمردانه و حمله به نیروهای انصارالله و هم‌پیمانانشان و کشتار مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن شدند، عربستان را به انجام اقداماتی انفعالی و زودهنگام مواجه ساخت که نتیجه آن حرکات نیز گسلی وسیع‌تر در استراتژی‌های به بن‌بست رسیده بود.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز آل سعود از مشکلات عدیده اقتصادی رنج می‌برد! و ازآنجایی‌که این حکومت منحوس برای تحت تأثیر قرار دادن جبهه مقاومت اسلامی، با خودزنی هرچه بیشتر، قیمت نفت را تنزل داده و بدین ترتیب کسری بودجه خویش را بیش‌ازپیش تشدید کرد و همه این عوامل و دست‌به‌دست دادن دیگر مشکلاتش در مواجهه با خیزش‌های اسلامی و جبهه مقاومت، آنها را مجبور به اجرای حکم اعدام شیخ نمر باقرالنمر کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، گفت: طبیعتاً حکومت آل سعود، با این اعدام ناجوانمردانه و حرکت مذبوحانه و شنیع، درصدد بود تا برخی از شکست‌های خود را جبران کند.

اعدام شیخ نمر بی‌پاسخ نخواهد ماند

وی با تأکید بر این که اعدام شیخ نمر، بی‌پاسخ نخواهد ماند، تصریح کرد: حتماً و قطعاً اقدام سبوعانه و وحشیانه که به‌نوعی در تاریخ جوامع اسلامی بی‌سابقه بوده است، تبعات فراوانی به همراه خواهد داشت و امت اسلامی این حرکت شنیع را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.

وظایف علمای جهان اسلام و سازمان‌های اسلامی

امام‌جمعه موقت اهواز، با اشاره به وظایف علمای جهان اسلام و سازمان‌های اسلامی، اظهار داشت: بر علمای اسلامی، وظیفه و فریضه است که با تمام توان در افشای آل سعود تلاش کرده و جنایات آل سعود را افشا کنند و امت اسلامی در سراسر جهان هم باید این عمل شنیع را محکوم و اجازه تکرار چنین اقداماتی را ندهند.

فعال شدن همه نهادهای بین‌المللی برای عدم انجام اقدامی مشابه علیه علمای اسلام

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی، بابیان این که اجرای حکم اعدام شیخ نمر، زمینه‌سازی برای انجام اقدامی مشابه علیه شیخ ابراهیم زکزاکی است، گفت: به نظر می‌رسد، صدور این حکم اعدام زمینه‌سازی برای انجام اقدامی مشابه علیه شیخ زکزاکی است که باید دستگاه دیپلماسی کشور، علمای بزرگ و مدیران ارشد کشور، با تبعیت از منویات مقام معظم رهبری در این زمینه فعال شوند و پیشاپیش جهت سلامتی و احقاق حق این عالم بزرگ شیعه، گام بردارند.

وی در پایان سخنان خود گفت: ما این پیام را برای دولت عربستان می‌فرستیم که اقدام آنها در اعدام آیت‌الله شیخ باقر النمر مرگ آنها را تسریع کرده و قطعاً شاهد خیزش‌های عمیق‌تر و گسترده‌تری هم در جامعه حجاز و هم در محیط منطقه خواهیم بود و این‌ها بشارتی برای سقوط زودهنگام این حکام ظالم و جاعل است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha