شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسالم والمسلمین خسروپناه

حوزه/ رئیس مؤسسه حکمت و فلسفه ایران گفت: شهادت شیخ نمر، آغازی برای پایان حکومت سفاک عربستان خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، رئیس مؤسسه حکمت و فلسفه ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با تسلیت شهادت آیت‌الله نمر، به ابعاد و زوایای این جنایت پرداخت و اظهار داشت: اجرای حکم اعدام آیت‌الله نمر در این مقطع زمانی نشانه‌ای خاص به همراه دارد که باید همه اندیمنشدان اسلامی بدان توجه ویژه ای داشته باشند.

ترس آل سعود از اتحاد و همبستگی ملت‌های مسلمان

وی تصریح کرد: آل سعود منتظر فرصتی برای اجرای این حکم بود! پس به همین دلیل منتظر به پایان رسیدن کنفرانس هفته وحدت در ایران ماند، تا مبادا علمای شیعه و سنی متفق الآراء این مسأله را محکوم کنند.

این کارشناس حوزوی، با تأکید بر این که آیت الله نمر، اعتراضات خود را تنها بر اساس شیوه های دموکراتیک اعلام می نمود، گفت: آیت الله نمر، نه قیام مسلحانه ای داشت و نه یک گروه نظامی را تربیت کرده بود! بلکه کاملا بر اساس شیوه های مشارکتی اجتماعی که سازمان‌های دموکراتیک فریاد دموکراسی را تا فلک رسانده‌اند، ایشان نیز به همان شیوه درخواست‌های خودش را مطرح می‌کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خسروپناه، بابیان این که، درخواست آیت الله نمر، صرفاً احقاق عدالت در عربستان و مقابله با جریان‌های افراطی ضد شیعی بود، اظهار داشت: اگر دولت عربستان شیخ نمر را دستگیر و روانه زندان می‌کند! صرفاً به همین علت بوده و می‌خواهند دیگران از سرنوشت این عالم مبارز، درس عبرت گیرند و صدای مردم آزادی‌خواه را ببندند! اما یقیناً آنها کور خوانده و این حرکت نتیجه عکس خواهد داد؛ چراکه تاریخ ثابت کرده خون حق همواره بر شمشیر پیروز است.

وی بابیان این که شهادت شیخ نمر، آغازی برای پایان حکومت سفاک عربستان خواهد بود، تصریح کرد: إن شاءالله به حول قوه الهی عدالت‌خواهی مردم جهان قوت پیداکرده و این خونی که از یک عالم مجاهد و نستوه به زمین ریخته شد، قطعاً ثمره بخش خواهد بود و نتیجه آن نیز نابودی آل سعود ملعون است.

وظایف علما و حوزه‌های علمیه

رئیس مؤسسه حکمت و فلسفه ایران، با اشاره به وظایف علمای بزرگ ایران و حوزه‌های علمیه، گفت: علمای بزرگ شیعه در حوزه‌های علمیه قم، نجف، مشهد و خوزستان باید اعتراضات خود نسبت به این مهم را مرتباً اعلام کرده و با برگزاری تجمعات پی‌درپی، صدای خود را به سازمان‌های بین‌المللی رسانند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خسروپناه، با اشاره به وظیفه جمهوری اسلامی ایران و دستگاه دیپلماسی کشور در این خصوص، اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی کشور باید از با جدیت از مراجع قانونی بین‌المللی پیگیر ماجرا باشند و اعتراضات خود را به دادگاه لاحه و دیگر مجامع رسانند.

توجه ویژه به فعالیت های رسانه برای انتقام خون شهید شیخ نمر

وی توجه ویژه به فعالیت‌های رسانه‌ای را یکی از راه‌های مقابله با این نوع جریانات عنوان کرد و اظهار داشت: فعالیت‌های رسانه‌ای در این زمینه بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه مجامع بین‌المللی به‌احتمال‌زیاد نمی‌توانند کاری از پیش ببرند! پس این وظیفه رسانه و فضای سایبری است که نیروهای انقلابی و مؤمن با حضور در آن ایفای نقش کرده و ابعاد این حادثه تلخ را به گوش جهانیان رسانند.

این تحلیل‌گر و کارشناس حوزوی، با اشاره به ترفند آل سعود برای گمراه‌سازی افکار عمومی جهان، گفت: اگرچه حکومت عربستان برای جلوه دادن شخصیت آیت الله نمر باقر النمر، چند دانشی را همراه با ایشان اعدام کردند تا بگویند ما با همه جریان‌های افراطی شیعه و سنی مقابله می‌کنیم! اما ملت‌های بیدار می‌دانند که فرق بین گروه‌های تکفیری گه آن‌گونه قتل و غارت کرده‌اند، با آیت الله نمری که فاصله زیادی با آنها دارد و جرمش تنها اعلام فریاد دموکراسی بود، چیست!؟.

مردم عربستان اجازه پایمال شدن خون شهید شیخ نمر را نمی‌دهند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خسروپناه، در پایان بابیان این که مردم عربستان اجازه پایمال شدن خون شهید نمر را نمی‌دهند، اذعان داشت: شیعیان عربستان به آل سعود نشان خواهند داد که اجازه پایمال شدن خون شهید را نمی‌دهند و إن شاءالله این خون مبارک، درختی را آبیاری خواهد کرد که باعث سقوط دولت سفاک عربستان خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha