جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید مرتضی السندی

حوزه / روحانی معارض بحرینی، اعدام شیخ نمر را اعلان جنگ سعودی ها دانست و با اشاره به شکل گیری و تداوم اجتماعات اعتراض آمیز در شهرهای مختلف بحرین و شرق عربستان گفت: لازم با تدبیر علما در کشورهای مختلف اسلامی، این اعتراضات فراگیر شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پس ازگذشت چند ماه از صدور حکم اعدام شیخ نمر روحانی و عالم مبارز و برجسته عربستان سعودی، خبر شهادت شیخ نمر از سوی وزارت کشور عربستان اعلام شد ، خبری که به گفته برادر شیخ نمر خارج از تصور بود.

حجت الاسلام سید مرتضی سندی بحرینی معارض بحرینی و از اعضای حزب سیاسی تيار الوفاء الاسلامي بحرین  با اشاره به جنایت وحشیانه اخیر رژیم آل سعود و اعدام شیخ نمرو 46 نفر از شیعیان عربستان به خبرگزاری حوزه گفت:رژیم آل سعود مجرم و قاتل، امروز دست به اعدام شیخ نمرو 46 نفر از شیعیان نموده که از این اقدام سه پیام را دنبال می کند.

وی ادامه داد: اولین  پیام آل سعود از این اقدام ظالمانه ایجاد ترس و وحشت است تا  هیچ کس جرات نکند علیه این رژیم ظالم اعتراض کند ودر واقع این یک هشدار علیه همه اهل حجاز و شهروندان عربستانی است که علیه  ظلمهای آل سعود اعتراض نداشته باشند.

فعال بحرینی افزود:  دومین پیام آل سعود  خطاب به همه جهان اسلام است که آل سعود هیچ ارزش و احترامی برای علمای دین و عالم فقیه و مجاهدقائل نیست.

سعودی ها یک جنگ تمام عیار را آغاز کرده اند

معارض بحرینی خاطر نشان کرد: پیام سوم آل سعود خطاب به جمهوری اسلامی ایران  و مومنان و شیعیان جهان اسلام است که آنها هرگز وهیچ خطوط قرمزی را رعایت نمی کنند و با این اقدام یک جنگ تمام عیار و آشکار را آغاز کردند.

وی تصریح کرد: چند ماه گذشته زمانی که حادثه منا اتفاق افتاد اعتراضات مناسبی نسبت به  به این فاجعه و کوتاهی آل سعود انجام شد اما آن فاجعه که منجر به قتل هزاران مسلمان بی گناه شد نسبت به اقدام اخیر آل سعود و  اعدام شیخ نمرعلنی و آشکار نبود، اما این فاجعه شهادت شیخ نمر و جمعی از یاران ایشان  تحدی و مبارزه طلبی  واضح و بی پرده و مبارزه صریح علیه  ایران و انقلابیون و محور مقاومت  در جهان اسلام تلقی می شود.

معارض بحرینی گفت: حکومت ظالم عربستان سعودی  با این اقدام از همه خطوط قرمز تجاوز کرده است و وظیفه مومنان، عالمان و آزادی خواهان جهان است که نسبت به این جنایت آل سعود اعتراض شدید و قوی  داشته باشند.

تظاهرات در مناطق مختلف بحرین و شرق عربستان

وی با اشاره به بازتاب جنایت اعدام شیخ نمر از سوی آل سعود گفت: پس از انتشار خبر شهادت عالم بزرگ شیخ نمر در بحرین و منطقه شرقیه عربستان تظاهرات زیادی انجام شده و همچنان ادامه دارد .

حجت الاسلام سندی گفت:  مبارزات و تظاهرات گسترده در شهرها و روستاهای بحرین و منطقه شرقیه عربستان ادامه دارد و  از همه آزادی خواهان دعوت می کنیم که در محکومیت اعدام عالم مجاهد، صبور و شجاع  اعتراضات خود و خشمشان را علیه جنایت آل سعود  آشکار کنند. 

معارض بحرینی اظهار کرد: هدف استکبارجهانی آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس ایجاد درگیری در منطقه است هرچه ما ساکت تر شویم تجاوزها بیشتر می شود به طوری که امروز حرمتی برای عالم و فقیه نمانده و دشمن به همه خطوط قرمز تجاوزکرده است . هدف آمریکا و  اسراییل ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی در منطقه  است در حالی که این جنایت از سوی اهل سنت انجام نشده و این جنایت مربوط به رژیم فاسد و مجرم آل سعود است.

وی در خصوص زمان اجرای این حکم گفت: طی دوروز گذشته خبر توییتری در عربستان منتشر شد که اعدام شیخ نمر النمر  وحق قصاص! ایشان نزدیک است تا روحیه مردم تغییر کند و آماده شنیدن این خبر باشند و ظاهرا این حکم امروز اجرا شده است.

معارض بحرینی پیرامون بازتاب اجرای این حکم در جهان اسلام گفت: پیش بینی می شود اعتراضات زیادی علیه اعدام شیخ نمر در سراسر جهان اسلام انجام شود  و وظیفه علما و مردم در عربستان و همه جهان  است که جوانان را ترغیب و دعوت به ادامه اعتراضات در بلاد اسلامی  کنند تا روز به روز این اعتراضات فراگیر تر شود.

گفتگو: وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کامی IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    نباید شتاب زده عمل کرد دقیقا دشمن واحد اسلام همین را می خواهد مسلمانان باید پخته تر عمل کنند