پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بازدید مدیر حوزه علمیه زینبیه کابل از مؤسسه امام هادی (ع) قم

حوزه/ آیت الله ساجدی از علمای افغانستان از مؤسسه امام هادی(علیه السلام) قم بازدید و از نزدیک با فعالیت های این مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی آشنا شد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید هادی رفیعی پور در ابتدای این دیدار ضمن خیرمقدم به این  عالم افغانی، توضیحاتی پیرامون کتاب های «المقنع»، «الهدایه»، «الاعتقادات شیخ صدوق»، «موسوعه زیارات المعصومین علیهم السلام»، «جامع زیارات المعصومین علیهم السلام»، «دعاء الندبه و توثیقه من الکتاب والسنه» و برخی دیگر از منشورات مؤسسه ارائه کرد.

مدیر مؤسسه امام هادی(ع) قم ضمن اعلام آمادگی این مؤسسه برای همکاری با مراکز فرهنگی و انتشاراتی کشور افغانستان در راستای نشر معارف اهل بیت(ع)، 3 دوره از تمام آثار این مؤسسه را به کتابخانه های حوزه های علمیه حضرت قائم (عج) مشهدمقدس، زینبیه کابل و کتابخانه شخصی آیت الله ساجدی اهداء کرد.

همچنین در ادامه آیت الله ساجدی که از میهمانان بیست و نهمین کنفرانس وحدت اسلامی بود در سخنانی به فشارها و سختی هایی که در دوران ظاهر شاه و بعد از او به شیعیان افغانستان وارد شد، اشاره کرد و گفت: در آن زمان شیعیان حق دفاع از اعتقادات خود را نداشتند و همواره مورد ظلم و ستم بوده اند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: از حضور در این مؤسسه و آشنایی با فعالیت های آن بسیار خرسند شده و امیدواریم زحمات شما نزد خدای متعال مأجور باشد.

گفتنی است؛ آیت الله ساجدی از علمای نام آشنای کشور افغانستان و خواهرزاده مرحوم آیت الله سید علی احمد حجت است.

 وی در کنار تدریس و امور تبلیغی، اداره 2 حوزه علمیه حضرت قائم (عج) در مشهد مقدس و حوزه علمیه زینبیه در کابل را بر عهده دارد.

آیت الله ساجدی در سال 1370 بنا به دعوت مسلمانان مقیم نیوجرسی آمریکا، به این منطقه سفر کرده و مدت 23 سال ضمن حضور در مرکز اسلامی محمدیه، به برپایی نماز با صلابت جمعه در این مرکز، تدریس قرآن از ابتدا تا تربیت قاریان ممتاز و تدریس علوم حوزوی از ابتدا تا سطوح عالیه همت ورزید که نتیجه این زحمات، طلاب فاضلی هستند که هم اکنون در کشورهای آمریکا و کانادا مشغول تبلیغ و انجام وظیفه می باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احمد رضا IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    0 0
    سلام ادرس مدرسه کجاست