دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ عضو هیئت علمی گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تصریح کرد: حتی با رفع همه تحریم ها و اجرای کامل برجام نیز به هیچ وجه نباید از اقتصاد مقاومتی غافل شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: با توجه به این که رقم قابل توجهی از پول های بلوکه شده ایران با اجرای برجام آزاد می شود، بهترین کار این است که این پول صرف رونق تولید ملی و بهبود فضای کسب و کار در داخل شود.

وی همچنین افزود: اگر ما می خواهیم که در کشور شاهد ایجاد شغل پایدار و رفع مشکل بیکاری جوانان باشیم ، راهش همین رونق تولید ملی و رفع موانع فراروی آن است که امید است در دوران پسابرجام و رفع تحریم ها این امر سرعت بیشتری به خود بگیرد.

این صاحب نظر و پژوهشگر امور اقتصادی با تاکید بر این که رفع رکود اقتصادی ، امری تدریجی و زمان بَر است، گفت: همه باید دست به دست هم دهیم تا رکود اقتصادی در کشور گام به گام کاهش یافته و زمینه برای فعالیت تولیدگران و صنعتگران در فضایی امن و سالم به خوبی فراهم شود.

وی اضافه کرد: از سویی در دوران جدید باید مراقب باشیم که کشور با واردات بی رویه و غیرضروری مواجه نشده و تنها در مواقع ضروری و غیرقابل اجتناب، ارز کشور صرف واردات شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha