پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیخ حسن عبدالله مفتی صور و جبل عامل

حوزه/ شیخ عبدالله گفت: منشأ خلأ سیاسی لبنان، برخی عوامل طایفه ای و سیاسی است که به شکل های مختلف خود را نشان داده و تعطیل شدن انتخاب رئیس جمهور و پارلمان و کابینه و خلل ایجاد شده در ادارات و مؤسسات به خاطر همین سیاست های طایفه ای است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ حسن عبدالله مفتی صور و جبل عامل در سخنان خود در مراسم یادبودی در دیر عامص خواستار تقویت راه حل های داخلی و تکیه بر گفتگو به عنوان تنها راه نجات لبنان شد.

وی افزود: هر توافقی که میان دو حزب سیاسی اصلی در لبنان حاصل شود موجب تقویت جنبه ملی کشور و کاهش درگیری های فرساینده خواهد بود.

مفتی صور و جبل عامل خاطر نشان کرد: استمرار بازی انتظار و دل بستن به تحولات خارجی باعث افزایش پیچیدگی ها و طولانی شدن بحران ها خواهد شد و ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند پیروی از دیدگاه های امام موسی صدر و بازگشت به پیشنهادهای ملی و بنای کشوری جدید و روزآمد هستیم تا امنیت کشور بیش از پیش تامین شود.

وی افزود: منشأ خلأ سیاسی لبنان، برخی عوامل طایفه ای و سیاسی است که به شکل های مختلف خود را نشان داده و تعطیل شدن انتخاب رئیس جمهور و پارلمان و کابینه و خلل ایجاد شده در ادارات و مؤسسات به خاطر همین سیاست های طایفه ای است که تمام توافق ها را بر هم می زند.

شیخ عبدالله در پایان خواستار تقویت گفتمان سیاسی و دینی و اجتماعی و دوری از تشنج های طایفه ای و مذهبی و تکیه بر گفتگوی آرام میان مسلمانان شد و تاکید کرد که گفتگوهای موجود در لبنان می تواند فضای خفقان را در لبنان را کاهش دهد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha