پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
اقدام جالب مسیحیان آمریکا در حمایت از مسلمانان

حوزه/ به ابتکار کلیسای منونایت در ایالت ایلینوی آمریکا، کارگاه آموزشی «همسایه مسلمانتان را درک کنید» با هدف حمایت از مسلمانان و افزایش همزیستی مسالمت آمیز در جامعه برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از mennoworld.org، جاناتان بورنمن مشاور روابط مسلمانان و مسیحیان هیأت EMM  برای آشنا کردن مسیحیان با همشهریان مسلمانشان برنامه‌ای در کلیسای منونایت شهر مورتون در ایالت ایلینوی آمریکا برگزار کرد.

بورنمن که سابقه ده سال زندگی بین مسلمانان کشور سنگال را دارد، کارگاهی تحت عنوان «همسایه مسلمانتان را درک کنید» برای علاقه‌مندان برگزار کرد و به ارائه توضیحاتی درباره عقاید مسلمانان پرداخت.

او همچنین درباره بحث‌های اخیر پیرامون نظرات استاد مسیحی دانشگاه ویتون «پرفسور هاکنيز» که در حمایت از زنان مسلمان، محجبه شده و به خاطر بیان این که مسلمانان و مسیحیان خدای یکسانی را می‌پرستند، در معرض اخراج از دانشگاه قرار دارد صحبت کرد و نظرات خانم هاکنیز را از جهاتی درست دانست.

کلیسا، مسلمانان را درک کند

بعد از تشریح اصول پایه‌ای اسلام، بورنمن به موضوع اسلام‌هراسی و احساسات منفی نسبت به مسلمانان پرداخت و گفت: « همسایگان مسلمان ما از اسلام‌هراسی و حملات اسلام‌ستیزانه رنج می‌برند. مهمترین چیزی که کلیسا باید به آن بپردازد دوستی و مهمان‌نوازی نسبت به مسلمانان در جامعه مسیحیان است. من از شما اهالی کلیسا می‌خواهم که بروید و به همسایگان مسلمانتان محبت و توجه نشان دهید.»

وی تأکید کرد: در حال حاضر نگرانی و تشویش از رفتارهای اسلام‌ستیزانه غیرمسلمانان در جوامع اسلامی بسیار فراگیر شده است.

اعضای گروه روابط مسلمانان و مسیحیان هیأت EMM، برنامه‌های مختلفی برای ارائه در کلیساها به زبان‌های مختلف تدارک دیده‌اند. این برنامه‌ها شامل سمینارهای هفتگی و یا روزانه درباره موضوعات مختلف پیرامون اسلام، مسیحیت و ایجاد صلح و دوستی است. 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha