شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کاهش نفوذ کلیسا در مکزیک

حوزه / گسترش اسلام در این ناحیه به دلیل شباهت‌هایش با فرهنگ بومیان مکزیکی و از دست رفتن نفوذ کلیسای کاتولیک در میان مردم جامعه است و در این بار می‌گوید: برخلاف آنچه پاپ خواسته، بسیاری از کشیشان رابطه نزدیکی با مردم و جامعه ندارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از یاهو روز 26ام بهمن امسال، پاپ فرانسیس از شهر «سان کریستوبال » و «توکتلا گوتیلز» در ایالت چیاپاس در مکزیک بازدید خواهد کرد. این در حالی‌ست که ایالت چیاپاس، کمترین پیروان کاتولیک را در دومین کشور کاتولیک‌نشین پس از برزیل دارد. طبق آمارهای سال 2010، درحالی که 82% از جمعیت 120 میلیونی مکزیک کاتولیک هستند، تنها 58% ساکنان این ایالت را کاتولیک‌ها تشکیل می‌دهند و تعداد مسلمانان این نواحی آمار رو به رشدی داشته‌اند.

درحالی که پیش از این اسقف شهر سن کریستوبال به طور عمومی از مسلمانان این شهر دفاع کرده بود، امامان جماعت محلی از ورود پاپ به شهرشان و پیام صلح او استقبال کرده‌اند.

به گفته پدرو فارو، دبیر مرکز حقوق بشر فرای بارتلمه در مکزیک، اسلام در جوامع بومی ایالت چیاپاس مکزیک در حال رشد است. این منطقه جامعه‌ای فقیر و حاشیه نشین دارد و اسلام به آن‌ها امید زندگی بهتری را می‌دهد.

کشیش ها رابطه ای با مردم ندارند

فارو معتقد است که گسترش اسلام در این ناحیه به دلیل شباهت‌هایش با فرهنگ بومیان مکزیکی و از دست رفتن نفوذ کلیسای کاتولیک در میان مردم جامعه است و در این بار می‌گوید: برخلاف آنچه پاپ خواسته، بسیاری از کشیشان رابطه نزدیکی با مردم و جامعه ندارند.

کشیش پدرو اومبرتو ارریگا در این باره می‌گوید: مسلمانان چند بار در روز با صدای بلند نماز خوانده و روی جوامع اسلامی به سختی کار می‌کنند.

ابراهیم چه چو، امام جماعت 34 ساله مسجد مسلمانان در این شهر، در خانواده‌ای مسلمان به دنیا نیامده بلکه در سال 1995 اولین فرد مسلمان در خانواده خود بوده است.

چه چو می‌گوید: زمانی که در خیابان راه می‌رویم مردم به ما می‌گویند آیا شما مسلمانید و جز همان گروه‌هایی هستید که مردم را می‌کشند؟ و ما مجبوریم مدام به آن‌ها گوشزدکنیم که اشتباه می‌کنند.

در این میان، زنان مسلمان نیز  با افتخار حجاب به سر می‌کنند. گوادالوپ گومز، دختر مسلمان 20 ساله می‌گوید: پوشش نه تنها مزاحمتی برای من ندارد بلکه به بخشی از وجود من تبدیل شده است و احساس می‌کنم منحصر به فرد هستم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha