یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
رائفی پور

حوزه/ نشست علمی «علل همگرایی و واگرایی در جهان اسلام» به همت معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر علی اکبر رائفی پور در نشست علمی «علل همگرایی و واگرایی در جهان اسلام» ضمن ارائه گزارشی از بینش های مختلف حاکم بر جهان اسلام، تصریح کرد: علی رغم دیدگاه عدم جواز قیام علیه حاکم، در میان برخی از مذاهب اسلامی، بیداری های اسلامی به ویژه در کشور مصر نشان دهنده تغییر رویکرد جهادی در جوامع اسلامی است.

وی با بیان این که اخوان المسلمین با به قدرت رسیدن در مصر دیدگاه متفاوتی را ارائه داده، و حکمرانی فاسق را رد نمودند، خاطرنشان کرد: با توجه به رویکردهای اخوان المسلمین در مصر، به سرعت عربستان سعودی و سیستم دینی حاکم بر  این کشور، احساس خطر نموده؛ و انقلابیون مصر را مخالفان سنت و سیره معرفی کردند.

این محقق و پژوهشگر در ادامه به هجمه های بی شمار استکبار جهانی علیه ایران اسلامی اشاره نمود و اظهار داشت: این هجمه ها نه به خاطر مسلمانی و نه به خاطر شیعه بودن است؛ بلکه مهمترین عنصر اساسی نهفته در این هجمه ها، حرکت به سمت تشکیل حکومت دینی مبتنی بر اصول لا یتغیر اسلامی در ایران است. که انان را بر آن داشته تا به مخالفت گسترده با این انقلاب بر خیزند.

وی به کشتار های مصر اشاره نمود و اظهار داشت: تجربه رجوع به اصول اصیل اسلام که اخوان المسلمین آرام آرام به آن سمت سوق پیدا می کرد؛ به گونه ای رقم خورد که استکبار بلا فاصله به روی دادن قتل های فجیع چند صد نفری دست زد چرا که نگران الگو گیری انقلاب مصر از ایران اسلامی بودند؛ که می خواستند حکومت اسلامی را بر مبنای فقه اهل سنت اجرا نمایند

رائفی پور با تاکید بر این که اسلام اساسا با ظلم مشکل دارد؛ افزود: تمام رسانه های استکباری در آن زمان به طرز گسترده ای احساس خطر را در میان جوامع غربی گسترش داده، و غرب را علیه ملت مصر متحد کردند.

وی ائتلاف های ضد ایرانی و اسلامی برخی کشورهای منطقه بر اساس نقشه های رژیم صهیونیستی اشاره نمود و ابراز داشت: رژیم صهیونیستی بر آن است تا خود را ازمقابله مستقیم با انقلابی شیعی و اهل سنت جدا نموده، و ایشان را به جان هم انداخته تا توانشان را به سمت افول سوق دهد.

این محقق و پژوهشگر اوج گیری گروه های افراطی به دستور استکبار جهانی به منظور مقابله با اسلام ناب و گسترش اسلام هراسی صورت می گیرد؛ خاطرنشان کرد: تمام فجایع نیروهای افراطی به صورت گسترده توسط رسانه های قدرتمند به تصویر کشیده شده و در میان جوامع اروپایی منعکس می شود.

وی با بیان این که بر اساس نقشه های اسلام هراسان استکبار جهانی، اسلام نیز در میان مسلمانان سست عنصر رخت بر خواهد بست، خاطرنشان کرد: هدف نهایی غرب را می توان در محجوریت اسلام در میام مسلمانان عنوان کرد.

رائفی پور با بیان این که متاسفانه برخی از رویدادهای داخل جهان اسلام به دستور برخی از علمای اسلام و بر اساس توجیهات دینی صورت می گیرد، اظهار داشت: بر اساس تحقیات صورت گرفته متاسفانه بسیاری از داعشیان به اولیات مذاهب خود واقف نبوده, حتی برخی نام خلفای راشدین اهل سنت را نمی توانند نام ببرند.

وی با بیان این که در جنگ های منطقه ای استکبار ،تمام زیرساخت های و سرمایه های جهان اسلام را نشانه گیری نموده است، یادآور شد: 70 درصد منابع نفتی در اختیار مسلمانان و از 14 شاهراه جهانی که 8 شاهراه در مناطق اسلامی قرار گرفته است.

سخنران مراسم سرمایه های انسانی و نخبگان جوامع اسلامی به سمت غرب فراری شده و تمام دانش های خود را در اختیار غیر مسلمانان قرار می دادند و حتی در بسیاری از موارد اگر نخبه ای از حضور در غرب ممانعت می کرد؛ طولی نمی کشید که در حادثه ای ساختگی و یا انفجاری تروریستی مورد هدف قرار می گرفت، لذا وقتی به اهل سنت افراطی رجوع می شود؛ مخالف کمک به حماس بوده اند و به شیعیان افراطی نیز قال اند و به نیروهای مقاومت در غزه نباید کمک نمود, و ایشان را ناصبی می دانند؛ و این نوع تفکر نشأت گرفته از تبلیغات سوء استکبار جهانی به ویژه رژیم صهیونیستی است.

این محقق در ادامه خاطر نشان کرد: اگر مبناها مورد اختلاف قرار گیرد، حتی دو برادر را نمی توان در یک خانه نگه داشت؛ و این مهم متاسفانه در دوره ای نه چندان دور در میان حوزه های علمیه شیعی تحت عنوان مکتب تفکیکی و مکتب فلسفی نیز محور قرار گرفته بود.

وی در پایان تحریک های قومیتی، را یکی از برجسته ترین نقشه های شوم قومیتی استکبار عنوان کرد و یادآور شد: ورود و یا عدم ورود به تحریک های قومیتی مقوله ای دو سر باخت برای مسلمانان و  دو سر برد برای استکبار جهانی است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha