جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسن بابایی - تبلیغات اصفهان

حوزه/ مسئول تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تشریح نقش مؤثر روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: نقش طلاب و روحانیت در تداوم و حفظ انقلاب مهم است و نباید از آن غافل شد.

حجت الاسلام حسن  بابایی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اشاره به اهمیت نقش روحانیت و حوزه های علمیه در پیروزی انقلاب اسلامی  و آگاه سازی مردم علیه ظلم ها و رفتارهای ضد اسلامی اظهار داشت: تفاوت انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب های سراسر دنیا موضوع دین می باشد چرا که انقلاب ما یک انقلاب کاملا دینی برگرفته از آیات قرآن می باشد اما دیگر انقلاب های صرفا با جهت مادی میسر گشته است.

وی تاکید کرد:  روحانیت همواره پرچمدار دین بوده، لذا وقتی به اهداف انقلاب اسلامی نگاه می کنیم، می بینیم اداره آن باید به دست یک دین شناس صورت پذیرد و این امر توسط حضرت امام خمینی(ره) تحقق یافت؛ امروز هم  قشر روحانیت وظیفه ای مهم بر دوش دارند و آن حفظ و تداوم انقلاب می باشد.

وی افزود: امروزه سؤال بسیاری از جوانان این است که با توجه به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب، آیا این قشر برنامه هایی جهت جلوگیری از نفوذ فرهنگی در نظر دارد یا خیر که پاسخ این است که پس از انقلاب، همان‌طور که طلاب در هشت سال دفاع مقدس حضور گسترده ای داشته و 590 شهید از شهر اصفهان تقدیم انقلاب شد، امروزه نیز در راستای همان اهداف، طلاب با فعالیت های جهادی در جنگ نرم تلاش فراوانی می کنند.

حجت الاسلام بابایی به برخی از فعالیت های جهادی طلاب اصفهان اشاره نمود و  خاطر نشان کرد: گروه های تبلیغی جهادی با اعزام طلاب به روستاهای دور دست نظیر مناطق  محروم شهرستان فریدون شهر، نقش خود را به ایفا کرده و با تلاش جهادی توانستند ثمرات زیادی را از حضور در مناطق محروم، بر جای بگذارند.

وی ادامه داد: از طلاب می خواهیم در حوزه های علمیه خود را مجهز به علم و عمل کرده و آماده مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن باشند، کما اینکه طلاب دهه 50 نیز با اقدامات شایسته اجازه ورود بیگانگان را به کشور ندادند.

وی در پایان  خاطرنشان کرد: وظیفه شناسی مهم ترین ملاک برای دغدغه مند شدند طلاب جهت ورود به عرصه فعالیت های جهادی می باشد پس صرفاً با علم آموزی بدون عمل هیچ گاه یک طلبه نمی تواند موفق شود و می بایست تلاش علمی خود را در راستای عمل به آنها، به ثمر برساند.

313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha