شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام خمینی

حوزه/ امام خمینی(ره) توانست با متحد کردن همه مردم و اقشار جامعه حکومت پهلوی را سرنگون و شعائر الهی را پیروز گرداند.

حجت الاسلام محمد جواد محمدی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان با توجه به فرا رسیدن  ایام الله دهه مبارک فجر، پیرامون نقش روحانیت  و حوزه های علمیه در تبیین ظلم شاهنشاهی  و آگاه سازی مردم در مسیر انقلاب اسلامی اظهار داشت: ایمان به خدا، معاد، باورهای مذهبی، وحدت و همدلی مردم، مدیریت عاقلانه و مدبرانه امام خمینی(ره) از جمله عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده و امروز هم کشور توسط هدایت های مقام معظم رهبری  در مسیر پیشرفت است.

 وی به نقش روحانیت در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: از دیگر عوامل موفقیت و پیروزی انقلاب اسلامی، روحانیت بودند که به عنوان پرچمدار انقلاب شناخته شده هستند.

استاد حوزه اصفهان تاکید کرد: روحانیون با حضور در عرصه های میدانی و مخصوصا در منابر با سخنرانی های کوبنده، انتشار اعلامیه و دیگر اقدامات انقلابی پایه های مشروعیت رژیم طاغوت را سست کردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مسلمانان و به ویژه شیعیان به هیچ عنوان تحت سلطه حکومت باطل نمی روند، بیان داشت: روحانیون با گره زدن جریان انقلاب مردم ایران با نهضت عاشورا و بزرگ کردن عنصر امر به معروف و نهی از منکر به نوعی مدیریت چشمگیری در جریان انقلاب اسلامی داشتند.

حجت الاسلام محمدی سردمدار نهضت انقلاب اسلامی را امام خمینی(ره) عنوان کرد و یادآورشد: البته  امام خمینی(ره) هم خود  از حوزه های علمیه برخاسته بود که در کنار طلبگی مقام مرجعیت نیز داشت که این امر برای مردم بسیار مطلوب بود.

وی تاکید کرد:  امام خمینی(ره)  توانست با متحد کردن همه مردم  و اقشار  حکومت پهلوی را سرنگون و شعائر الهی را سرنگون کند.

استاد حوزه علمیه اصفهان  تعداد شهدای روحانی را بیش از چند برابر شهدای دیگر اعلام کرد و گفت: این آمار نشان می دهد که روحانیون هم در دوران انقلاب و هم در دوران هشت سال دفاع مقدس همیشه در خط مقدم مبارزه قرار داشتند.

این پژوهشگر حوزوی، به جنایات رژیم طاغوت علیه روحانیت اشاره کرد و ادامه داد: شکستن استخوان های مرحوم آیت الله سعیدی توسط عاملان رژیم طاغوت در زندان، سوراخ نمودن جمجمه مرحوم آیت الله غفاری و تیرباران مرحوم نواب صفوی از جمله جنایات کثیف و ظالمانه رژیم طاغوت علیه روحانیت بوده است.

وی قدرت روحانیون را ناشی از اصل ایمان به خدا و دین دانست و تاکید کرد: همچنین داشتن الگوهای متعالی مانند قیام سیدالشهدا از جمله عوامل موفقیت روحانیون نه تنها در زمان مبارزات انقلابی بلکه در زمان عصر حاضر نیز می باشد .

امام جمعه مبارکه یادآورشد: روحانیت از روز شروع نهضت انقلاب، مدیریت این مجموعه را به عهده داشتند و در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، دوران هشت سال دفاع مقدس و عصر حاضر هرگز صحنه را خالی نکرده و همیشه احساس تکلیف می کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر در کشور باور مذهبی و مدیریت دینی  توسط روحانیت حاکم نشده بود، هر بحرانی که غربی ها در حوزه های سخت افزاری، نرم افزاری، جنگ نرم، جنگ سخت و محاصره اقتصادی برای ما ایجاد می کردند کشور را از پا می انداخت اما به یاری خداوند و تکیه بر آموزه های دینی و همدلی و همراهی ملت توانستیم در مقابل این تهدیدات بایستیم.

313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha