پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام قنبری در  آیین نکوداشت خدمات ماندگار آیت الله العظمی صافی

حوزه/ معاون آموزش جامعه المصطفی با اشاره به تالیف بیش از ۱۳۰۰ پایان نامه قرآنی و حدیثی، گفت: ۸۷۳ پایان نامه مرتبط با قران قرآنی و بقیه در زمینه علوم حدیثی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  قنبری شامگاه چهارشنبه چهاردهم بهمن در مراسم اختتامیه بیست و یکمین جشنواره قرآن و حدیث المصطفی که در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد،با اشاره به اینکه المصطفی جهت دهی آموزشی خود را بر محور قرآن بنا نهاده است، اظهار داشت: بسیاری از رشته های آموزشی این نهاد به طورمستقیم یا غیرمستقیم وابسته به علوم قرآنی هستند و جغرافیای معرفت قرآنی دارند.

وی تصریح کرد: امروز نهضت قرآنی المصطفی بسیار عالمانه و نظام مند در مسیر آموزشی این نهاد حرکت می کند.

معاون آموزش جامعه الممصفی با بیان اینکه طلاب از ورود تا پس از فارغ التحصیلی در فضای قرآنی هستند، ابراز داشت: همه طلاب المصطفی از اقصی نقاط عالم در زمینه های آموزشی و پژوهشی بسیج شده اند تا در خدمت قرآن باشند.

حجت الاسلام  قنبری به ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی المصطفی در سال تحصیلی 94-93 پرداخت و گفت: رشته های مختلف قرآنی از دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد، سطح سه، دکتری، سطح چهار و پنج در بحث های مطالعاتی، تفسیری و عقلی فعال هستند.

وی با اشاره به تاسیس 4 رشته جدید قرآنی در مقطع دکتری و سطح چهار، گفت:  رشته های مطالعات مقایسه ای قرآن، قرآن و علوم، قرآن و مستشرقان و تفسیر تطبیقی مجوز تاسیس اخذ کرده اند.   

حجت الاسلام قنبری با اشاره به اینکه در حوزه تدوین، چاپ متون و ارزیابی محتوای آموزشی گام های خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: 25 متن درسی به زبان های مختلف تدوین شده است.

معاون آموزش جامعه المصطفی با اشاره به تالیف بیش از 1300 پایان نامه قرآنی و حدیثی، گفت: 873 پایان نامه مرتبط با قران قرآنی و بقیه در زمینه علوم حدیثی است.

حجت الاسلام  قنبری افزود: امروز المصطفی در حال بنیان گذاری دوره فقه اجتهادی در قالب سطح پنج است. 

وی با بیان اینکه 376 پایان نامه قرآنی در مدرسه عالی امام خمینی(ره) تدوین شده است، گفت: همچنین 175 پایان نامه قرآنی در مجمتع عالی فقه و مابقی در مراکز دیگر دفاع شده است.

معاون آموزش جامعه المصطفی با بیان این که بیشترین پایان نامه های قرآنی از کشور افغانستان است، گفت: پاکستان، عراق و هندوستان در رتبه های بعد قرار دارند.

حجت الاسلام  قنبری با اشاره به اینکه مدل آموزش های غیرحضوری المصطفی از طریق اینترنت و مکاتبه ای صورت می گیرد، گفت: رشته علوم قرآنی در فضای مجازی به چهار زبان دنیا درس ارائه می کند.

وی با بیان اینکه امروز المصطفی از بیش از 100 کشور دنیا طلبه دارد، گفت: ترویج علوم اهلبیت(ع) در قالب حضوری، غیرحضوری و کوتاه مدت صورت می گیرد.

معاون آموزش جامعه المصطفی در پایان خاطرنشان کرد: علوم اهل بیت(ع) به عنوان میراث علمای پیشین و حوزه های علمیه در معرض استفاده تمامی طلاب و فرهیختگان قرار گرفته است.

انتهای پیام/313/33

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha