یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه تنکابن

حوزه/ در حال حاضر که نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند؛ تربیت و حضور خواهران طلبه با سطوح علمی بالا و کار آمد ضروری می باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین  عبدالعلی پوراکبر امام جمعه تنکابن در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران شهید مطهری(ره) تنکابن، ضمن تبریک ایام دهه فجر و بزرگداشت این ایام الله اظهارداشت: در حال حاضر که نیمی از جمعیت  جامعه را بانوان تشکیل می دهند؛ تربیت و حضور خواهران  طلبه با سطوح علمی بالا و کار آمد در کشور ضروری می باشد.

وی افزود: با توجه به این که جهان در حال بازگشت به دین اسلام است و هر روز شاهد توسعه اسلام گرایی در جهان هستیم؛ این امر  رسالت و وظایف روحانیت را نسبت به جامعه و دنیای کنونی سنگین تر از پیش می کند. لذا روحانیون باید مجهز به علم و فناوری روز به امر تبلیغ بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین پوراکبر در ادامه خطاب به طلاب اعلام کرد : خواهران طلبه باید در  فراگیری علوم دینی تلاش جدی نموده و علم ،آگاهی و شناخت خود را از معارف الهی و دینی بالا ببرند تا از دانشمندان کشور اسلامی شوند.

 وی در پایان با اشاره به حدیثی از امام علی(علیه السلام) خاطر نشان کرد: طبق فرمایش امیر المومنین(ع)" إضاعَةَ الفُرصَةِ غُصّةٌ"، از دست دادن وقت، مساوی با غصه است؛ لذا طلاب حوزه های علمیه باید از فرصت های خود نهایت استفاده را کرده، وقت خود را بیهوده هدر ندهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha