پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
تصاویر/ عزاداری امام حسین(ع) در هیئت فاطمیون قم

حوزه/مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه آران و بیدگل گفت: دشمن اکنون درصدد است که هیئات صرفا به محافل روضه خوانی منتهی شود، در حالی که بصیرت از روضه خوانی محض بسیار مهم تر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»حجت‌الاسلام میثم حاج احمد، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه آران و بیدگل، ظهر امروز  در همایش طلایه داران انقلاب ، با استناد به سخن مایکل برانت یکی از مقامات سابق سازمان اطلاعات و جاسوسی آمریکا در کتاب ایدئولوژی ویرانگر گفت: مایکل برانت، مرجعیت و عزاداری امام حسین(ع) را دو عنصر مستحکم در مقابل رسوخ دشمن به تشیع معرفی کرده است.

وی افزود: برانت، در این تحقیق به این نتیجه رسیده که باید عزاداری های شیعیان به گونه ای مطرح شود که تصور شود شیعیان افرادی جاهل و خشونت طلب هستند.

حجت‌الاسلام حاج احمد اضافه کرد: مایکل برانت تاکید می‌کند باید به گونه ای در عزاداری ها انحراف ایجاد کنیم که مردم خودشان از عزاداری امام حسین(ع) رویگردان شوند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آران و بیدگل در ادامه اظهار داشت: دشمن اکنون درصدد است که هیئات صرفا به محافل روضه خوانی منتهی شود، در حالی که بصیرت از روضه خوانی محض بسیار مهم تر است.

حاج احمد افزود: دشمن می خواهد عزاداری هیئات تنها به گریه ختم شود و امام حسین(ع) نه در رفتار شیعه اثر کند و نه روحیه دشمن ستیزی را تقویت کند و نه عاملی برای دفاع از ولایت فقیه باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آران و بیدگل افزود: تحریف آیین ها، ترویج شیوه های جدید عزاداری ضدّ آموزه های شیعی، رسوخ انحرافات، مداح محوری و حس رقابت ناسالم در هیئات مذهبی  از مهم ترین برنامه های دشمن برای کم اثر کردن کارکرد هیئات مذهبی است.

وی دفاع از مرجعیت را از دیگر عوامل نفوذ ناپذیری دشمن خواند و افزود: سازمان سیا پس از تحقیقات مفصّل به این نتیجه رسید که مرجعیّت شیعه، سرچشمه اصلی قدرت شیعه است که با پافشاری بر اصول و اعتقادات محکم، از دین و تفکّرات شیعی دفاع می‌کند.

وی با گرامیداشت سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به ذکر دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و خاطر نشان کرد: نقش هیئات مذهبی در به وجود آمدن، پیروزی و در تداوم این انقلاب شکوهمند بر هیچ کس پوشیده نیست.

حجت‌الاسلام حاج احمد، انقلاب اسلامی را مرهون فعالیت هیئات مذهبی دانست و تصریح کرد: پیش از انقلاب، مسجد و هیئت محلی برای پرورش کودکان و فرزندان انقلابی بود و پس از انقلاب هم در تداوم آن، تقویت بنیه اعتقادی جوانان و مقابله با شبیخون فرهنگی نقش مؤثری داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha