جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حکم رهبری

حوزه/ با حضور مسئول بخش استفتائات دفتر مقام معظم رهبری، استفتائات جدید معظم له با محوریت انتخابات و راهپیمایی، ویژه اساتید پاسخگویی به سوالات شرعی آستان قدس رضوی تبیین شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، در هم اندیشی تبیین استفتائات مقام معظم رهبری بیش از 150 نفر از خواهران و برادران اساتید پاسخگویی به سوالات شرعی حرم مطهر رضوی حضور داشتند حجت الاسلام و المسلمین رضایی استفتائات رهبر معظم انقلاب را تبیین کردند.

بر اساس این گزارش، بررسی احکام شرعی حضور در راهپیمایی و انتخابات، انتخاب کاندیدای اصلح و تکلیف در شناخت کاندیدها انتخاباتی برخی از موضوعات این هم اندیشی بود.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی در این نشست ضمن بیان برخی از احکام حضور در انتخابات و راهپیمایی گفت: اکنون که دنیا در عصر تبادل اطلاعات سیر می کند و آمار، گزارش ها و تصاویر حضور مردم در راهپیمایی و انتخابات به صورت لحظه به لحظه در شبکه های جهانی پخش می شود، وظیفه آحاد ملت است که برای نشان دادن اتحاد و پایبندی خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در این عرصه ها حضور فعال داشته باشند.

مسئول بخش استفتائات دفتر مقام معظم رهبری در ادامه به برخی از سوالات حاضران در جلسه که با محوریت مسائل حج، غسل و خمس مطرح شد، بر اساس استفتائات مقام معظم رهبری پاسخ داد و درباره بازاریابی های شبکه ای که به شرکت های هرمی شبیه است، گفت: به فتوای مقام معظم رهبری این گونه مشاغل صورت شرعی ندارد و باید تحت بررسی مجلس و شورای نگهبان قرار گیرید.

گفتنی است؛ در این نشست بیش از 40 سوال مورد تبیین و بررسی قرار گرفت و اساتید حاضر در جلسه ضمن اعلام رضایتمندی از به روز بودن این نشست، خواستار برگزاری نشست های دیگر شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha