یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024
حجت‌الاسلام عباسی امتحان شفاهی

حوزه/ حضرت بسیار هوشمندانه از تمامی فرصت ها جهت تحقق ولایت گام برداشتند و نقشه منافقان را که سالهای متمادی در صدد ضربه زدن به مکتب اهل بیت بودند خنثی ساختند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»حجت الاسلام فرهاد عباسی در همایش «جایگاه ولایت و امامت از منظر حضرت زهرا سلام الله علیها» که در سالن همایش امامزاده شاه سید علی علیه السلام برگزار شد گفت: امروزه که ما در محضر معصومین(ع) نیستیم و راه دسترسی به آنها را نداریم؛ لذا باید در این برهه به احادیث و منابع صحیح که راهی برای گزارش قول، فعل  و تقریر معصوم(ع) می باشد مراجعه کنیم.

وی افزود:  منابع حدیثی ما بسیار پرفیض بوده اند؛ لذا باید در فهم و قصد حدیث توجه داشت و به مراد معصوم و بخش های ناب حدیثی پی برد تا مخاطب بتواند ضرورت های بحث زندگی و معارف الهی را از آن استخراج کند.

رئیس مرکز تخصصی حدیث حوزه در ادامه افزود: جوامع بشری باید توجه ویژه ای به مباحث مطرح شده در کتاب های چون صحیفه سجادیه داشته باشند، چرا که این کتاب در بر دارنده ابعاد مختلف زندگی اجتماعی و فردی می باشد.

استاد حوزه با بیان جایگاه حضرت زهرا سلام الله علیها در تفکر شیعی خاطر نشان ساخت: حضرت در دیدگاه مکتب تشیع دارای فضایلی بلندمرتبه می باشند به صورتی که در قرآن شان نزول بعضی از آیات را به ایشان منتسب می کنند به این صورت که در بیان قرآن از حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان مصادیقی اشاره شده است. لذا باید جایگاه ایشان مورد تحلیل قرار گیرد و در واقع اهمیت خاص حضرت نسبت به دیگر ائمه مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه ابراز داشت: دختر پیامبر(ص)، همسر امام و مادر امامان(ع) بودن نشان از اجر و قرب ایشان در نزد خدا  می باشد؛ اما باید دانست که ایشان ظرف کاملی از تجسم قرآن هستند لذا مومنین باید درسآاموز مکتب ایشان باشند و الگو بردادی کنند تا به سلامت زندگی دنیوی و اخروی برسند. چرا که محلی امن برای مومنان می باشد.

حجت الاسلام عباسی با بیان نقش حضرت زهرا سلام الله علیها در برخورد با دشمنان ولایت اظهار داشت: حضرت بسیار هوشمندانه از تمامی فرصت ها  جهت تحقق ولایت گام برداشتند و نقشه منافقان را که سالهای متمادی در صدد ضربه زدن به مکتب اهل بیت بودند خنثی ساختند.

وی افزود: دشمنان سعی می کردند تا حضرت علی علیه السلام را به حاشیه ببرند و تمامی امکانات اقتصادی را گرفتند و همواره در صدد ترور مقام شخصیتی علمی و معنوی ایشان بودند و همانا حضرت مامور به سکوت بودند تا این جریان تشیع و ولایت به وسیله افراد معدود از میان دریای متلاطم امواج کفر  به سلامت حرکت دهد.

حجت الاسلام عباسی ادامه داد: اما در این میان یک نفر به تنهایی به دلیل منزلت اجتماعی که به عنوان دختر پیامبر(ص) با صدای بلند بر طبل رسوایی دشمنان اسلام کوبیدند، لذا در بیان رسالت خود تاوان بزرگی را پرداختند و درسی که ایشان دادند این بود که اگر جبهه باطل و دشمن، ولایت و حقیقت را نپذیرفت، باید آن را ساقط کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha