سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت الاسلام مردانی - چهارمحال و بختیاری

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری گفت: برخی از روستاها حدود ۲۷۰ کیلومتر با مرکز استان فاصله دارند و ولی مبلغین با روحیه‌ی جهادی در این روستاها حضور یافته به ترویج و تبلیغ دین می پردازند.

حجت الاسلام مردانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شهرکرد با اشاره به فعالیت تبلیغی روحانیون طرح هجرت در مناطق محروم و دورافتاده استان چهارمحال و بختیاری، گفت: برخی از روستاها حدود 270 کیلومتر با مرکز استان فاصله دارند و اکثرا جاده‌های کوهستانی است، ولی مبلغین، با روحیه‌ی جهادی در این روستاها حضور یافته و کارهای فرهنگی مذهبی را با جدیت انجام می دهند، که قابل ستودن است.

وی با اشاره به توقعات بسیار پایین مبلغین، افزود: بسیاری از روستاهای استان، فاصله بسیار کمی با یکدیگردارند و با توجه به این که تعداد مبلغین طرح هجرت پاسخگویی تمام این روستاها نمی باشد، برخی از روحانیون بیش از 5 روستا را از لحاظ فرهنگی مذهبی پوشش می دهند.

معاون تبلغ حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: شهرستان اردل بیش از 80 روستا دارد که 2 روحانی مستقر و 4 طلبه ی طرح هجرت در این شهرستان فعالیت دارند و مردم و مسئولین از حوزه استان تقاضا دارند که تعداد مبلغین افزایش یابند تا همه روستاها از وجود مبلغ بهرمند شوند.

حجت الاسلام مردانی اضافه کرد: فراهم کردن زیرساخت های لازم برای احداث حوزه علمیه در شهرستان اردل یکی از راه هایی است که در بلند مدت این مشکل را حل خواهد کرد.

وی به فعالیت های روحانیون طرح هجرت نیز اشاره کرد و افزود: اقامه نماز جماعت، برگزاری مناسبت‌های اجتماعی و ملی، سخنرانی و اقامه نماز در مدارس روستا، پاسخگویی به سئوالات و شبهات، حل و فصل برخی اختلافات مردم و ... از جمله مهم ترین اقدامات ارزشمند مبلغین طرح هجرت می باشد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه چهرمحال و بختیاری، سرکشی از روحانیون طرح هجرت و آشنایی با مشکلات و دغدغه های آنان را یکی از برنامه های این معاونت ذکر کرد و ابراز داشت: طبق نظرسنجی از مبلغین طرح هجرت، این سرکشی ها در تشویق آنان بسیار اثر گذار بوده، لذا معاونت تبلیغ استان سعی دارد این برنامه را مستمر و منظم همچون گذشته، ادامه دهد.

حجت الاسلام مردانی در پایان با اشاره به حضور در شهرستان کیار و دیدار با روحانیون طرح هجرت این شهرستان، اظهار کرد: در این برنامه، از زحمات یک ساله مبلغین در این شهرستان قدردانی شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha