یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام نقی باقری - شاهین دژ

حوزه/امام جمعه شاهین‌دژ گفت: ضرورت حفاظت و صیانت از منابع طبیعی وظیفه ای همگانی، ملی و اسلامی است.

حجت الاسلام  نقی باقری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداری از منابع طبیعی اظهار داشت: خداوند بعضی از درختان را همچون سرو شیرازی و نخل، مانند انسان خلق کرده بطوریکه اگر سر این درختان بریده شود تنه آن‌ها رشد نمی‌کند و درخت خشک می‌شود و حتی وقتی تعداد نخل خرما را می شماریم از واحد نفر استفاده می‌کنیم و این نشان از اهمیت بالای بعضی درختان دارد.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) چند چیز را عامل افزایش بینایی چشم می‌داند که می‌توان نگاه کردن به طبیعت، نگاه به آب جاری و نگاه کردن به خانه خدا را نام برد، در این روایت می‌بینیم که طبیعت در بعضی موارد هم ردیف خانه خدا قرار گرفته که این نیز جایگاه والای طبیعت را نشان می‌دهد.

امام جمعه شاهین‌دژ با اشاره به ظرفیت مردمی در صیانت از منابع طبیعی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت عظیم مردمی در حوزه منابع طبیعی می‌تواند کمک چشمگیری به حفاظت از این منابع کند .

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه در راستای فرهنگ‌سازی در حوزه منابع طبیعی باید تلاش شود، بیان داشت: فعالیت‌های مشترک متولیان منابع طبیعی و سایر دستگاه‌های اجرایی باید چند برابر شود چرا که توسعه کشور و استان تنها با احداث کارخانه امکان‌پذیر نیست بلکه توسعه منابع‌طبیعی، گردشگری و جذب توریست نیز می‌تواند زمینه‌های توسعه استان را فراهم کند.

وی خاظر نشان کرد: با فرهنگ‌سازی و تبیین فرهنگ و تحقق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود» می‌توان از این نعمت بزرگ خدادادی حفاظت و صیانت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha