دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ دیدار جمعی از علمای شیعه و  اهل سنت  انگلیس با مراجع و علما

حوزه/ امروزه دنیا با خطر بزرگی به نام اسلام هراسی و تخریب چهره اسلام و همچنین تهی کردن لایه های مختلف وحدت گرایی در بین امت اسلامی مواجه است که باید با بیداری هرچه بیشتر علماء در سراسر جهان، زمینه تقریب مذاهب را ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام محمدیان عصر امروز در دیدار علمای شیعه و سنی انگلستان با آیت الله العظمی جوادی آملی گفت: اندیشه های ناب اسلامی مهمترین عامل وحدت بخش بین مسلمانان بوده است.

وی افزود: به همین خاطر با توجه به وضعیت خطرناک امروز جهان اسلام و تلاش دشمن در جهت ایجاد تفرقه و شکاف بین آحاد اسلامی، علمای اسلام وظیفه بسیار حساسی دارند.

مدیر مرکز اسلامی بیرمنگام گفت: علمای شبه قاره هند، مهمترین رکن تاثیرگذار در جریان اسلامی در انگلستان هستند، زیرا اکثر مسلمانان بریتانیا متعلق به مردم شبه قاره هند هستند.

وی اظهارکرد: خوشبختانه این علما با توجه به تیزبینی و گرایشات تقریبی خود تلاش بسیاری برای مقابله با جریان اختلاف افکن در بین مسلمانان داشته اند و  این تلاش ها در این کشور مستمر بوده است.

حجت الاسلام محمدیان بیان کرد: امروزه دنیا با خطر بزرگی به نام اسلام هراسی و تخریب چهره اسلام و همچنین تهی کردن لایه های مختلف وحدت گرایی در بین امت اسلامی مواجه است که باید با بیداری هرچه بیشتر علماء در سراسر جهان، زمینه تقریب مذاهب را ایجاد کرد.

وی گفت: باید راه بزرگانی چون آیت الله العظمی بروجردی که علمای اهل سنت، احترام بسیاری برای فعالیت ها و شخصیت ایشان قائل هستند، ادامه یابد و امروز نیز نظام اسلامی در این راستا فعالیت می کند و فارغ از تمام اختلافات باید روی مبانی موکد اسلامی که مشترک بین فرق است تاکید کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha