پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام هاشمیان مدیر جامعه الزهرا(س)

حوزه/ مدير جامعه الزهرا(س) گفت: ماه رجب مقدمه ورود به ماه هاي شعبان و رمضان و ماه اصلاح نفس ، رفع كدورت هاي دروني و طلب استغفار از خداوند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمين سيد سجاد هاشيمان  در نشست گروهی از مديران و كارشناسان جامعه الزهرا(س) ضمن تبريک حلول ماه رجب المرجب با اشاره به بركات اين ماه گفت: رجب ماه خداست و عده اي از بزرگان ، ماه رجب را ماه عنايات خاصه خدا و از جهاتي مهمتر از ماه مبارك رمضان مي دانند.

وی افزود: نخستين قدم در ماه رجب توبه به درگاه الهي و استغفار و شب زنده داري است .

مدير جامعه الزهرا(س) انجام اعمال عبادي اختصاصي در اين ماه را يكي از وظايف طلاب عنوان كرد و ادامه داد:ماه رمضان  میهمانی عام الهي است، اما در ماه رجب افراد خاص تري وارد حريم كبريايي مي گردند و طلاب و روحانيون بايد جزء اين افراد باشند.

وي تصريح كرد:استاد بزرگ اخلاق مرحوم ميرزا جواد ملكي تبريزي در مراقبات اين ماه در كتاب شريف « المراقبات » مي فرمايند با وجودي كه تحصيل علوم ديني خود عبادت است مع الوصف طلاب بايد در اين ماه درس خود را كم تر كرده و به عبادت بيشتري بپردازند.

استاد جامعه الزهرا ادامه داد: دعا هاي وارده در ماه رجب بسيار پر محتوا و عميق است و اميد انسان را نسبت به رحمت واسعه الهي افزايش مي دهد.

وي با اشاره به ثواب روزه داري در اين ماه گفت: روايت هاي زيادي در خصوص ثواب روزه داري در اين ماه نقل شده است و بنا بر همين روايات كسي كه يك روز در اين ماه روزه بگيرد، همه گناهانش بخشيده مي شود و اين به معناي باز شدن درگاه الهي براي بازگشت بندگان عاصي است.

حجت الاسلام والمسلمين هاشميان ضمن اشاره به زوايايي از روايت پراهميت «ملک داعی» به توصيه بزرگان اخلاق و عرفان به ضرورت تذكر دائمي به زواياي نوراني اين روايت كرد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha