جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام همتیان - تهذیب حوزه قم

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم گفت: ماه پرفضیلت رجب ، بهترین فرصت برای بندگی و مناجات با خدای متعال پیش از فرارسیدن ماه مبارک رمضان است.

حجت الاسلام و المسلمین همتیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در سه ماه رجب، شعبان و رمضان، سفره برکات و نعمات معنوی پروردگار برای همه بندگان گسترده شده و آن ها که قدر این فرصت را بدانند، یقیناً بیشتر و بهتر از آن ها متنعم می شوند.

وی خواستار استفاده هر چه بهتر و کیفی تر همه مردم خاصه نسل جوان از فیوضات عظیم ماه رجب شد و گفت: حقیقتاً فرصت های عمر همچون ابری شتابان در حال گذر است و چه سعادتمند است کسی که از لحظه لحظه های آن نهایت بهره را در جهت رشد و کمال خود بکند.

استاد اخلاق حوزه همچنین یادآور شد: ماه رجب یکی از بهترین ایام مناجات و بندگی خداست و حقیقتاً زمینه و بستر بسیار خوبی برای ارتباط با پروردگار از طریق عبادات از جمله ادعیه فراهم است.

وی  همچنین بیان داشت: از دیگر فضایل و ویژگی های ماه رجب  این است که ماه امامت و رسالت است و در این ماه پرخیر و برکت شاهد ولادت امیرالمومنین علی(ع) در سیزدهم رجب و بعثت نبی مکرم اسلام در روز بیست و هفتم آن هستیم، ضمن آن که اولین روز ماه ولادت امام باقر(ع) در آن واقع شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha