دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدرسه اسلامی ایرلند

حوزه / نخستین مدرسه اسلامی دولتی در کشور ایرلند، جشن بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد احداث خود را برگزار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam.net، مدرسه اسلامی ایرلند، سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت. مدرسه اسلامی ملی واقع در کلونسکیگ، محله جنوبی دوبلین پایتخت جمهوری ایرلند، نخستین مدرسه اسلامی دولتی در این کشور، جشن بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد احداث خود را برگزار کرد.

این مدرسه اسلامی که در سال 1990 توسط بنیاد اسلامی ایرلند به هدف خدمت به جامعه رو به رشد مسلمانان این کشور تاسیس شده بود، هم اکنون بیش از 280 دانش آموز مسلمان را با پیشینه‌های فرهنگی مختلف در خود جای داده است. این مدرسه محوطه اشتراکی با مرکز فرهنگی اسلامی ایرلند در کلونسکیگ دارد. دانشجویان این مدرسه در کنار دروس اصلی و برنامه تحصیلی مورد نیاز در کشور ایرلند، به یادگیری زبان عربی و آموزه‌های قرآنی نیز می‌پردازند.

جشن سالگرد با حضور دانش آموزان، کارمندان و سایر میهمانان در هتل هیلتون برگزار شد. در آغاز این مراسم که با قرآئت قرآن مجید انجام شد، شیخ یحیی الحسین سخنرانی کرده و پس از خوش آمدگویی به میهمانان، تاریخچه‌ای از چگونگی تاسیس و بنیان نهادن مدرسه اسلامی را برای مدعوین بیان کرد.

در این مراسم کولم مک گلید مدیر سابق این مدرسه نیز درباره سال‌های نخستین تاسیس مدرسه و چالش‌هایی که برای هدایت جامعه تحصیلی ایرلند با آن‌ها روبرو بوده، به صحبت پرداخت.

برای سال‌ها، مدارس اسلامی مستقل بالاترین امتیاز تحصیلی را در رتبه‌بندی انگلستان کسب کرده‌اند، که این نشان می‌دهد که این مدارس از منظر تحصیلی نمونه‌های برتر، دارای موفقیت بالا و الهام‌بخشی برای موسسات آموزشی در بریتانیا هستند. میانگین نمره کامل برای دانش آموزان 9 مدرسه اسلامی از جمله در دروس انگلیسی و ریاضیات، به ضریب موفقیت 100% رسیده است، این درحالی است که تنها 55 مدرسه در سرتاسر انگلستان امتیاز 100%  و میانگین کسب نمره کامل داشته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha