دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام اسماعیلی بوستان کتاب

حوزه/ مسئله فرهنگ سازی و تبیین درست اقتصاد مقاومتی برای مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که این وظیفه برعهده مجامع علمی، دانشگاهیان و حوزویان است.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به شعار سال گفت: اقتصاد مقاومتی که سال‌ها مورد نظر دلسوزان نظام است در سال‌های اخیر شکل مدونی به خود گرفته و امروز به صورت چارچوب منظمی در آمده و ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: شعار امسال بر این موضوع تأکید دارد که راه نجات ما از این فراز و فرودهایی که همواره با آنها مواجه هستیم و ناشی از استکبار جهانی است این است که روی پای خود بایستیم.

محقق و پژوهشگر حوزه با بیان اینکه زمانی آسیب کمتری می بینیم که اقتصاد ما در چارچوب درستی بنا شده باشد، گفت: البته تنها ترسیم چارجوب کفایت نمی‌کند بلکه باید وارد عمل شویم در بخش‌های مختلف به درستی اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: بخش عظیمی از مسئولیت دستیابی به اهداف شعار سال بر عهده دولت قرار دارد  و باید وارد عمل شود و از تعارفات و بررسی‌ها عبور کرده و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام کند و بخش دیگری از مسئولیت نیز بر عهده مجامع علمی، مردم و حتی حوزه‌های علمیه است که در این راستا دولت را یاری رسانند.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی با اشاره به موانعی که سر راه اقتصاد مقاومتی وجود دارد، افزود: قاچاق کالا یکی از موانعی است که مانع رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی می‌شود، دولت باید این آفت ها را شناسایی کرده و با کار عملی و تلاش بسیار آنها را از سر راه بردارد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از موانع بزرگ در اقتصاد مقاومتی تجمل‌گرایی است که اگر در جامعه رسوخ کند اقتصاد جامعه را از بین می‌برد.

محقق و پژوهشگر حوزه ادامه داد: مسئله فرهنگ سازی و تبیین درست اقتصاد مقاومتی برای مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که این وظیفه بر عهده مجامع علمی، دانشگاهیان و حوزویان است.

وی تصریح کرد: اسراف یکی از مسائلی است که مانع از رسیدن به اهداف اقتصاد مقاوتی شود به این دلیل که منابع عمومی جامعه بدوین هیچ منطقی دور ریخته می شود.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی ادامه داد: اسلام یک دین عقلانی و حکیمانه است و همه احکام آن بر اساس نیازهای فکری و حرکت انسان به سوی کمال تنظیم شده است و این احکام باید در حوزه‌های علمیه مبنا قرار گرفته و برای مردم نیز تبیین شود تا آنها را به سوی کمال هدایت کند.

وی بیان کرد: همانطور که رهبری فرمودند معنای اقتصاد مقاومتی ریاضت کشی نیست بلکه منطقی استفاده کردن، منطقی تولید کردن و منطقی مصرف کردن و عقلانی همه خدمات را به خدمت گرفتن است و اگر خارج از آن باشد عقلانی نیست.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha