دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست راهبران ۲

حوزه/ در حاشیه دومین نشست راهبران با موضوع "بايسته های رفتاری در تبليغ دينی كودک و نوجوان" از برگزیدگان دوره تربیت مربی کودک و نوجوان جامعه الزهرا(س) تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مدير موسسه افق انديشه نوين، در سخنانی هدف از تربيت دينی را پرورش شور و شوق فطري كودك نسبت به جلال و جمال الهي دانست و يادآور شد: نبايد كودك را از خدا ترساند، بلكه بايد خدا را به گونه اي برايش معرفي كرد كه در برابر جلال و جمال الهي احساس خشوع و فروتني كند.

حجت الاسلام و المسلمين "عبدالكريم صالحی" اظهارداشت : كودكان معمولا دروغ نمي گويند، بلكه خيال پردازي هاي خود را بيان مي كنند در حاليكه بزرگترها آن را دروغ پنداشته و ناخواسته به او مي آموزند كه مي تواند دروغ بگويد.

وی نقش اساسي مربي كودكان را فراهم آوردن شرايط دستيابي به تجربه ديني با گرايش فطرت عنوان كرد.

حجت الاسلام صالحی در ادامه به اصول تربيت ديني اشاره كرد و گفت: اصول غيرمستقيم گويي، مثبت گرايي، غافلگيري مخاطب، اصل كشف پس از ابهام، اصل ارتباط و محبت، ايجاد تجربه معنوي و اصل وحدت موضوع و تنوع قالب از جمله اصول تربيت ديني هستند.

اين استاد مركز تربيت مربي كودك و نوجوان دفتر تبليغات، از جمله ملاحظات تبليغي را بهره گيري از منابع غني و سرشار دين و علوم وحياني، استفاده از رسانه هاي به روز و جديد مانند اينفوگرافي، گرافيك و انيميشن، استفاده از قالب هاي جذاب و كارا و تكيه بر تجربيات عملي شخصي مطابق با فطرت و رغبت مخاطبين برشمرد.

وي يكي از روش هاي ارتباط با مخاطبين را روش قرآني دانست و افزود: در قرآن داستان حضرت ابراهيم ذكر شده كه در برابر خورشيد پرستان و ستاره پرستان و ديگر مشركان، ابتدا با آنان همراهي مي كرد سپس با به چالش كشيدن اعتقادات آنها، زمينه هدايتشان را فراهم مي كرد. وي تاكيد كرد: ما نيز بايد ابتدا با مخاطب خود همراهي كنيم تا در گام هاي بعدي بتوانيم تاثير لازم را بر آنها بگذاريم.

حجت الاسلام صالحي، بهره گيري از مسابقات متنوع و جذاب، طرح سوال، استفاده از كاريكاتور، بازي با نور و سايه و غيره را از جمله راهكارهاي جذابيت بخشي به آموزش عنوان و بر داشتن خلاقيت در امر آموزش تاكيد كرد

وي گفت: به تجربه ثابت شده آموزشي كه همراه با شادي و نشاط باشد بيشترين بازدهي را خواهد داشت.

در پايان مراسم، از منتخبين دوره تربيت مربي كودك و نوجوان با اهداي لوح تجليل شد.

دوره تربيت مربي كودك و نوجوان، از مهر۹۳ تا خرداد ۹۴ به همت امورمبلغين اداره كل تبليغ و ارتباطات در جامعه الزهرا(س) برگزار شد.

انتهای پیام 313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha