شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ناصر شکریان

حوزه/مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اين که محوريت قرآن و سيره اهل بيت (ع) بايد به عنوان اولويت تبليغي جامعه مطرح شود، گفت: اين اولويت فرهنگي بايد درجامعه ترویج شده و در عمل نيز از سوی مردم رعايت گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در دیدار جمعی از مبلغان دینی شهرستان ساری گفت: روحانیت باید با آگاهي دادن به نسل جوان و استفاده از تريبون‌هاي مختلف از ترويج هر گونه انحرافات و تبليغ فرقه هاي نوظهور جلوگيري كنند.

 وی به نقش مبلغان در پيشگيری و مقابله با آسيب هاي اجتماعي پرداخت و خاطر نشان کرد: با توجه به اهميت و ضرورت نقش مبلغان ديني در تربيت اجتماعي اين امر بايد در جهت کاهش آسيبهاي جامعه پر رنگ شود.

حجت الاسلام شکریان افزود: مبلغان به عنوان مشاوران ديني و فردي افراد، هميشه مورد اعتماد مردم جامعه بوده اند و اين مهم را مي توان در سال هاي پيروزي انقلاب اسلامي به روشني ديد.

وی با بيان اين‌که امروز آسيب هاي اجتماعي فراواني اقشار مختلف جامعه را تهديد مي کند، خاطرنشان کرد: نهاد روحانيت در کشور ما داراي بنياني قدرتمند و نفوذ يافته در دل هاي مردم است؛ از اين رو بايد اين نهاد در جهت کاهش تهديدات اجتماعي نقش پررنگ تري داشته باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تاکيد بر وظيفه تبليغي روحانيت بيان داشت: اين قشر از جامعه که از جنس مردم هستند و درد آنان را مي فهمند بايد بر اساس نياز مردم سخن بگويند و آنان را در مسيري روشن و درست هدايت کنند.

وی ادامه داد: روحانيت بايد با نفوذ تبليغي خود در ميان خانواده ها آنان را با تهديدات اجتماعي آشنا و اخلاق مداري اسلامي را در ميان خانوادها ترويج دهيد.

حجت الاسلام شکریان با بيان اين‌که سنگين بودن وظيفه تبليغ و ترويج حدود الهي به دليل ماهيت فعاليتي مبلغان ديني و ماهيت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است، اضافه کرد: پيوندي که بين دين و سياست است اين وظيفه را براي مروجان و هاديان ديني سنگين تر کرده است.

وی با تاکيد بر اين‌که توفيق روحانيت به معني توفيق نظام مقدس جمهوري اسلامي است، ادامه داد: نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در حال حاضر داعيه‌دار ترويج و تبليغ عدالت و تنها منادي عدالت در جهان امروز می باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اينکه محوريت قرآن و سيره اهل بيت (ع) بايد به عنوان اولويت تبليغي جامعه مطرح شود، خاطر نشان کرد: اين اولويت فرهنگي بايد به جامعه القا شده و در عمل نيز از سوی مردم رعايت شود.

ولايت فقيه ، تنها ديده‌بان جبهه فرهنگي است

حجت الاسلام شکریان با با تاکيد بر اين‌که تنها ديده‌بان جبهه فرهنگي ولايت فقيه است، ادامه داد: مبلغان ديني بايد در تبليغ، جايگاه ولايت فقيه را در جامعه تقويت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha