جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که اقدامات شهرداري تهران در حمايت از آسيب ديدگان اجتماعي همچون ساخت مسجد ارزشمند است گفت: حمايت و نگهداري افراد آسيب پذير اجتماعي ضرورتي غيرقابل انکار است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله مرتضی مرتضی مقتدایی امروز در دیدار  رئيس مرکز فعاليتهاي ديني شهرداری تهران، با تقدير از تلاشهاي خالصانه مديريت شهري، عدم حضور دکتر قاليباف در جلسات مربوط به حوزه ها را ناشي از اشتغالات فراوان ايشان دانست و گفت، علي رغم عدم ديدار وی براي مدت طولاني ، برکاتشان در خدمت به دين کماکان تداوم دارد و ما بطور مداوم توفيق ديدار دوستان و همرزمان دکتر را داريم.

وی  با اشاره به اين مطلب که تحول در شهر تهران به وضوح قابل مشاهده است گفت هروقت در اتومبيل مسيري را طي مي کنيم براي ايشان دعا مي کنيم . انشاءا... اين تلاش ها مورد عنايت حضرت صاحب الامر قرار گيرد .

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه، مدارس علميه را متعلق و وابسته به حضرت وليعصر(ارواحنا فداه) دانست و گفت: مراجع آينده ما از همين حوزه ها بيرون مي آيند کما اينکه در گذشته نيز چنين بوده است.

وی  با ذکر خاطره اي از آيت الله العظمی  بروجردي خاطرنشان کرد: در اوان طلبگي در بروجرد و اصفهان کسي فکر نمي کرد، ايشان به اين مقامات عاليه برسد . افرادي مثل امام، آیت الله العظمی  بهجت،علامه اميني،شيخ انصاري و ...، تنها از ابتداي مرجعيت مورد عنايت امام زمان(عج) نبودند، بلکه از اول زندگي تحت توجهات حضرت بوده اند .  لذا اگر يکي از اين طلبه هاي جوان مدارس علوم ديني ، آنطور و يا حتي يک مبلغ مذهبي تأثيرگذار شود براي ما و شما بس است .

عضو خبرگان رهبری اينگونه خدمات را توفيق الهي دانست و گفت: دکتر قاليباف فکر نکند که خودشان اين اقدامات و خدمات را انجام مي دهد، بلکه انجام اين کارها توفيق الهي است که به هر کس ندهند .

آيت الله مقتدائي در ادامه حمايت و نگهداري افراد آسيب پذير اجتماعي را ضرورتي غيرقابل انکار دانست و افزود: تلاش براي تأمين معاش اينها و آموختن شغل به آنها ، کمتر از ساخت مسجد نيست .

عضو خبرگان رهبري در پايان توجه مديريت شهري به مناطق محروم جنگ در هشت سال دفاع مقدس را ارزشمند توصيف نمود و نکاتي را به مشاور شهردار تهران يادآور شد .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha