سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دیدار شهردار قم با آیت الله مقتدایی

حوزه/ نايب رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: شهر قم ظرفيت ها و جايگاه ويژه اي دارد و فعاليت ها در اين شهر بايد با توجه به اين قابليت ها، با رويكرد فرهنگي و معنوي شكل بگيرد.

به گزارش  خبرگزاری«حوزه»، آيت الله مرتضي مقتدايي، ظهر امروز در ديدار دكتر سقائيان نژاد، معاونين و مديران شهرداري قم، با بيان اينكه گزارشات خوشحال كننده اي از عملكرد شهرداري در سطح شهر وجود دارد، اظهار كرد: طبق فرموده امام صادق(ع)، قم حرم اهل بيت(ع) است و هر خدمتي در اين شهر انجام شود، مستقيم براي اهل بيت(ع) است، نگاه شما اينگونه باشد كه مستقيماً به اهل بيت(ع) خدمت مي‌كنيد.

وي با بيان اينكه خدمت در قم توفيق ويژه اي براي هر مسئولي است، خطاب به دكتر سقائيان نژاد تصريح كرد: به نظر من شما در گذشته خدمات نيكي داشتيد كه خداوند در پاداش اين خدمات نيك توفيقي داده كه آن‌ها را در قم و حرم اهل بيت(ع) پياده كنيد كه نعمت بزرگي است و بايد قدر دانسته شود.

نائب رئیس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به فعاليت‌هاي شهرداري اصفهان در زمان تصدي دكتر سقائيان نژاد در مديريت شهري آن، خاطرنشان كرد: اميدواريم تجربه و خدمات با ارزش شما در شهر اصفهان در شهر مقدس قم نيز با نيت خالص و با در نظر گرفتن ظرفيت‌هاي معنوي شهر قم انجام شود.

 وي با اشاره به ضرورت توجه به توسعه فعاليت هاي فرهنگي در شهر بيان كرد: در شهر قم در كنار تمام خدماتي كه در بخش‌هاي مختلف عمراني، خدماتي و... صورت مي‌گيرد بايد به جنبه فرهنگي فعاليت‌ها نيز توجه شود.

آيت الله مقتدايي تصريح كرد: قم مركز علم و اجتهاد و محل حضور علما و مراجع تقليد و وجود حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمكران است و بايد در اين شهر امور فرهنگي و معنوي چشمگير باشد.

 وي توجه به نگاه معنوي و فرهنگي در تمام خدمات و امور شهري را مورد تاكيد قرار داد و گفت: توسعه‌هاي شهري با پيوست و جنبه فرهنگي و معنوي شكل بگيرد.

 عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم خاطرنشان كرد: اگر اين مهم در شهر شكل بگيرد، فعاليت‌ها تبلور ويژه پيدا خواهد كرد.

وي با اشاره به روايتي در خصوص اينكه شهر قم حجتي براي ديگر شهرها است، گفت: حجت بودن شهر قم يعني اينكه اين شهر الگويي براي ديگر شهرها باشد و فعاليت‌ها جلوه اي ديني و فرهنگي به خود بگيرد.

آيت الله مقتدايي با اشاره به قناعت، تدين و روحيه انقلابي مردم قم، اضافه كرد: انتظار علما و مراجع تقليد از شهر و شهردار اين شهر انقلابي اين است كه نمود فرهنگي و ديني فعاليت‌ها در شهر چشمگير باشد.

وي گفت: آنچه كه در شهر به چشم مي‌خورد بايد نمونه اي از فرامين و ظرفيت‌هاي اسلام باشد و اين مهم، قم را به الگويي ويژه براي كشور و جهان تبديل خواهد كرد.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم بررسي دقت و صحت اطلاعات شهر را مهم و ارزشمند دانست و گفت: اين كه اطلاعات دقيق شود تا شهر قانونمند شود بسيار ارزشمند است و بايد هركس وظيفه خود را بداند و در چارچوب قانون گام بردارد تا آرامش در شهر حاكم شود.

وي تقويت ارتباط با مراجع تقليد و علما را مورد توجه قرار داد و افزود: نظري كه مراجع تقليد و علما مي‌دهند در راستاي آرامش مردم و مصلحت نظام اسلامي است و سعي بر تقويت ارتباط و ارائه گزارش مستمر خدمات به مراجع باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha