یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم

حوزه/ حوزه علمیه با جایگاه رفیعی که دارد می تواند در بحث فرهنگ سازی تقدم پیشگیری بر درمان کمک کند و امیدوارم با کمک همدیگر بتوانیم سبک زندگی را در جامعه به سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) تغییر دهیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر داود علیمحمدی صبح امروز در مراسم افتتاح پایگاه سنجش سلامت مرکز خدمات استان قم که به مناسب هفته سلامت در محوطه مرکز خدمات افتتاح شده است، ضمن تبریک تقارن هفته سلامت و میلاد با سعادت امام علی(ع)، گفت: باید از مرکز خدمات برای برگزاری این پایگاه سنجش سلامت و تلاش در بحث فرهنگ‌سازی موضوع تقدم پیشگیری بر درمان تشکر کرد.

وی با بیان اینکه ما در درمان سه نوع پیشگیری داریم ابراز داشت: پیشگیری قبل از بیماری، پیشگیری زمانی که درمان را انجام می‌دهیم تا پیشرفت زیادی نداشته باشد و زمانی که بیماری پیشرفت داشته باشد و ما پیشگیری می‌کنیم تا توان خود را بازیابیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم ادامه داد: متاسفانه در کشورهای در حال توسعه به پیشگیری نوع دوم توجه می‌کنند که هزینه‌های آن بسیار بیشتر از پیشگیری نوع اول است.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از نوع اول اصل مطلب است و باید به سمت آن حرکت کنیم، گفت: ما، طبیبان جسمانی انسان‌ها هستیم و شما روحانیون طبیبان روحانی هستید و شما می‌توانید در فرهنگ‌سازی پیشگیری نوع اول در جامعه کمک بسیاری انجام دهید.

علیمحمدی با اشاره به موضوع «غلبه بر دیابت» در هفته سلامت امسال افزود: دیابت بیماری‌ای است که روی چشم و کلیه، علاوه بر بخش‌های دیگر بدن تأثیر منفی می‌گذارد و این دو عضو آسیب جدی می‌بیند.

وی با بیان اینکه اگر به فرمایش رهبری در مورد سبک زندگی عمل شود بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود، گفت: روحانیون نقش بسیار تأثیرگذاری در فرهنگ‌سازی در جامعه دارند و شما می‌توانید خدمت بسیار گسترده‌ای به جامعه با فرهنگ سازی این موضوع انجام دهید.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم بیان کرد: نگاه ویژه ای که مرکز خدمات در موضوع پیشگیری بر درمان دارد بسیار قابل تحسین است و امیدوارم در سال آینده شاهد کاهش مبتلایان به این بیماری باشیم.

وی تصریح کرد: هزینه‌ای که برای درمان بیماری‌ها می‌شود بسیار زیاد است و ما می‌توانیم با فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی بسیاری در کشور داشته باشیم و این هزینه‌ها در جاهایی که لازم است مصرف کنیم.

علیمحمدی اذعان داشت: حوزه علمیه با جایگاه رفیعی که دارد می‌تواند در بحث فرهنگ‌سازی تقدم پیشگیری بر درمان کمک کند و امیدوارم با کمک همدیگر بتوانیم سبک زندگی را در جامعه به سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) تغییر دهیم.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha