یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مرکز خدمات حوزه

حوزه/ مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان قم در ادامه فعالیت‌های خود در بحث سلامت و تحقق شعار تقدم پیشگیری بر درمان، برنامه‌های متنوعی را برای هفته سلامت در نظر گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین غیاثی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به برنامه‌های مرکز خدمات استان قم به مناسبت هفته سلامت، گفت: هفته اول اردیبهشت‌ماه به عنوان هفته سلامت معرفی شده است و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان قم در ادامه فعالیت‌های خود در بحث سلامت و تحقق شعار تقدم پیشگیری بر درمان، برنامه‌های متنوعی را برای این هفته در نظر گرفته است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه مبتلایان به بیماری دیابت در ایران و جهان در حال افزایش است و به منظور توجه بیشتر به این موضوع و اطلاع‌رسانی کامل به جامعه در مورد بیماری دیابت و راه‌های پیشگیری از آن، عنوان "غلبه بر دیابت" برای این هفته انتخاب شده است.

قائم مقام مدیر مرکز خدمات استان قم به راه‌اندازی پایگاه سنجش سلامت در مرکز خدمات به مناسبت هفته سلامت اشاره کرد و گفت: معاونت سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات برنامه‌های مرکز خدمات در این هفته را به سراسر کشور ابلاغ کرده و در همین راستا مرکز خدمات استان قم اقدام به برگزاری یکی از همین برنامه‌ها با عنوان پایگاه سنجش سلامت کرده است و این پایگاه از روز اول اردیبهشت ما تا هفتم اردیبهشت‌ماه در ضلع غربی محوطه مرکز خدمات دایر است.

وی ادامه داد: دو تیم پزشکی از مرکز بهداشت و سازمان تأمین اجتماعی در مرکز خدمات مستقر هستند و تست قند و فشارخون و همچنین مشاوره درمانی برای مراجعین انجام می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین غیاثی به برنامه‌های دیگر مرکز خدمات استان قم به مناسبت هفته سلامت اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی سلامت با محوریت دیابت، یکی دیگر از برنامه‌های مرکز خدمات در هفته سلامت است که در مساجد پردیسان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در این برنامه کارشناسانی از طرف سازمان تأمین اجتماعی و مرکز بهداشت، مسائل مربوط به دیابت و تغذیه را به طلاب عزیز و خانواده‌هایشان آموزش می‌دهند و طبق برنامه‌ریزی‌ها برنامه مشاوره نیز انجام می‌شود.

قائم‌مقام مدیر مرکز خدمات استان قم با بیان اینکه برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع دیابت یکی دیگر از برنامه‌های مرکز خدمات استان است، گفت: این مسابقه ویژه کودکان زیر 12 سال در مقاطع ابتدایی، پیش‌دبستانی و مهد کودک و با موضوع دیابت برگزار می‌شود و طلاب عزیز می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز خدمات از جزئیات برگزاری این مسابقه آگاه شوند.

وی افزود: پس از پایان هفته سلامت، به تعداد 100 نفر از شرکت‌کنندگان در این مسابقه بر اساس مقطع سنی، هدایایی اهدا خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین غیاثی به برگزاری مسابقه پیامکی از طریق مرکز خدمات با موضوع دیابت اشاره کرد و گفت: این مسابقه به صورت کشوری است و طلاب محترم می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز خدمات، از نحوه شرکت در این مسابقه اطلاع حاصل کرده و پرسشنامه را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از برنامه‌های مرکز خدمات استان همایش پیاده‌روی است، بیان کرد: این همایش روز جمعه، از ساعت 11 صبح در پردیسان، از مقابل مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) آغاز می‌شود و شرکت‌کنندگان تا مسجد حضرت زینب(س) پیاده‌روی خواهند کرد و در پایان نیز به شرکت‌کنندگان به قید قرعه هدایایی اهدا خواهد شد.

قائم مقام مدیر مرکز خدمات استان قم، ابراز داشت: حضور یک تیم پزشکی جهت مشاوره سلامت به خانواده طلاب از ساعت 19 الی 21 در مساجد پردیسان و شهرک مهدیه حضور خواهند داشت و به مراجعه کنندگان مشاوره خواهند داد.

وی با اشاره به برنامه زمان‌بندی حضور مشاورین در مساجد پردیسان و شهرک مهدیه، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تیم پزشکی روز چهارشنبه در مسجد امیرالمؤمنین(ع) شهرک مهدیه، روز پنج‌شنبه مسجد امام سجاد(ع)، روز جمعه در مسجد امام حسن مجتبی(ع)، روز شنبه مسجد امام صادق(ع)، روز یک‌شنبه مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س)، روز دوشنبه مسجد خاتم‌الانبیا(ص) و روز سه‌شنبه مسجد حضرت زینب(س) پردیسان حضور خواهند شد.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha