جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سلامت

حوزه/ اگر خانواده ای بخواهد به فرزند خود سخت بگیرد و از او بیش از حد توان درخواست و توقع داشته و او را با هم سن و سالش مقایسه کند، سبب افسرده شدن فرزند می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، مرکز خدمات حوزه علمیه همدان به مناسبت فرا رسیدن روز سلامت، ظهر امروز  اقدام به برگزاری کارگاه آموزش سلامت در مدارس علمیه شهر همدان کرده است.

 مهدی زارع، کارشناس مسائل تربیتی در این کارگاه گفت: والدین از سه سبک فرزند پروری «مستبد»، «میانه» و «سهل گیر» استفاده می کنند که در دو بخش «مستبد» و «سهل گیر»، فرزندان دچار مشکل خواهند شد.

وی در ادامه افزود: اگر خانواده ای بخواهد به فرزند خود سخت بگیرد و از او بیش از حد توان درخواست داشته و او را با هم سن و سالش مقایسه کند، سبب افسرده شدن فرزند می شود.

وی ادامه داد: خانواده های سهل گیر به دلیل محبت فراوان به فرزندان خود و عدم مواخذه آنها در زندگی سبب بی مسئولیتی و بی ارادگی در فرزندان می شوند که این خود یک آسیب بزرگ به شمار می رود.

این کارشناس مسائل تربیتی با اشاره به معنای صحیح افسردگی، تصریح کرد: علامت افسردگی، احساس غمگینی مداوم و عدم علاقه به انجام اموری است که فرد پیش از این به راحتی انجام می داده است.

وی در ادامه افزود: اگر مشاهده کردید که فرزندتان بیش از دو هفته این علایم را دارد و فعالیت های روزانه او تحت تاثیر قرار گرفته است او را به روانپزشک یا پزشک کودک ارجاع دهید.

زارع با اشاره دیگر علایم مبتلایان به افسردگی، ابراز داشت: از دیگر علایم افسردگی می توان به کاهش سطح انرژی، کاهش یا افزایش اشتها، اختلال در خواب، احساس اضطراب، بی قراری و تحریک اشاره کرد.

وی ادامه داد: اگر در فرزندتان علایم افسردگی را مشاهده کردید در مرحله نخست با افراد قابل اعتمادی که کودک شما را می شناسند همچون مشاور مدرسه، روانشناس، پزشک، روانپزشک، یا روانپزشک کودک در رابطه با این موضوع صحبت کنید.  

کارشناس مسائل تربیتی در پایان تاکید کرد: والدین نباید تغییرات طبیعی زندگی کودک را همچون دوران بلوغ و یا تغییراتی همچون تغییر خانه و مدرسه را فراموش کنند و باید به این نکات توجه کافی داشته باشند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha