جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
مرضیه سادات نقیب القراء

حوزه/ بخشی از فعالیت های علمی –پژوهشی و موضوع پایان نامه ها و نشست ها ی فرهنگی و آموزشی حوزه علمیه خواهران استان یزد به ارائه راهکارهای عملی در تحقق اقتصاد مقاومتی اختصاص می یابد.

مرضیه سادات نقیب القراء در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اعلام این خبر اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب از سال 91 تا کنون راهبردهای عملی تحقق اقتصاد مقاومتی را از جمله محورهای اصلاح الگوی مصرف، جلو گیری از مصرف، کاهش وابستگی به صنعت نفت، مدیریت مصرف و استفاده از تولیدات داخلی بیان کرده و تأکید کرده اند.

وی افزود: سال 95 که به موضوع اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده است، اولین راهکارهای عملی را آیت الله العظمی خامنه ای، رهبر معظم انقلاب در 10 محور شامل منطقی و انقلاب بودن، شناسایی و تمرکز بر برنامه های زنجیره ای، احیا و به حرکت در آوردن تولیدات داخلی، حمایت از صنایع کوچک ومتوسط، ایجاد اشتغال و تحرک اقتصادی، خودداری جدی از خریدهای خارجی و دانش بنیان شدن بخش های مهم اقتصادی بیان کردند.

مشاور امور بانوان حوزه علمیه خواهران استان یزد در ادامه در خصوص مصوبات اولین نشست معاونان حوزه  خواهران استان در سال جدید، گفت: مقرر شد عناوین متناسب با شعار سال برای بهره برداری بانوان طلبه در نگارش پایان نامه ها و مقالات و تحقیقات تدوین شود.

نقیب القراء برخی از این عناوین را شامل زنان و الگوی مصرف، الگوی مصرف در قرآن و اقتصاد در عصر پیامبر(ص) برشمرد و افزود : به زودی فراخوان سلسله نشست هایی  با موضوع « جایگاه حوزه و راهکارهای عملی جهت تحقق شعار سال» به تمام مدارس لاستان اعلام می شود .

مشاور امور بانوان مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان یزد افزود: در نظر داریم نتایج هر نشست در مدارس استان جمع بندی و برای بهره برداری به سایر مدارس نیز با هدف تبادل اطلاعات علمی پژوهشی  ارسال شود.

 وی از دیگر پیشنهادات مصوب نشست معاونان با موضوع تحقق شعار سال را تهیه و تدوین کتابچه ای با عنوان « 30 روز 30 نکته تا تحقق شعار سال» برای یکسان سازی و هماهنگی سرفصل های تبلیغ در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

نقیب القراء از دیگر پیشنهادات قابل اجرا در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را معرفی و اطلاع رسانی محصولات کارخانجات ایرانی به ویژه کارخانه های فعال یزد به عنوان قطب نسّاجی یزد بیان و خاطرنشان کرد: بررسی و پژوهش در زمینه فرهنگ بانوان کشورهای پیشرفته در زمینه صرفه جویی و الگوی مصرف از دیگر مصوبات قابل پیگیری در این نشست به شمار می رود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha