پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حضرت زینب (س)

حوزه/ بانوان جامعه ما باید با الگوبرداری از سیره حضرت زینب(س)، برای داشتن جامعه دینی تلاش کنند.

حجت الاسلام سید ابراهیم میراحمدی، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران از حضرت زینب(س) بعنوان نمونه و اسوه عفت و بصیرت نام برد که قیام عاشورا را زنده نگه داشت.

وی افزود: نقش حضرت زینب(س) در پیام رسانی قیام عاشورا و پاسداری از قیام امام حسین (ع) نقش بی بدیل و ارزنده ای است که با پیام رسانی به موقع در تحریف زدایی این قیام در کنار امام سجاد نقش عمده ای ایفا کرد.

امام جمعه گلوگاه ادامه داد: سخنرانی ها، خطبه ها و پیام رسانی این بانوی بزرگوار بعد از قیام عاشورا در رسوایی دشمنان و جاودانگی قیام امام حسین (ع) نقش ارزنده ای داشته است.

حجت الاسلام میراحمدی گفت: حضرت زینب (س) در پاسداری از امامت و ولایت و دفاع از اسلام تلاش های فراوانی انجام داد تا واقعه کربلا ماندگار شود و اکنون نیز بانوان جامعه ما باید با الگوبرداری از این بانوی بزرگوار، برای داشتن جامعه دینی تلاش کنند.

وی از حضرت زینب بعنوان بانوی بزرگ اسلام و آموزگار صبر نام برد که بعد از شهادت امام حسین (ع) فرمانده کاروان ایشان شد و مدیریت کربلا را بر عهده گرفت و آبروی تاریخ اسلام شد و تا آخرین لحظات عمر خود نیز در خط امام حسین (ع) بود.

امام جمعه گلوگاه افزود: اگر نقش آفرینی حضرت زینب (س) در کنار امام سجاد (ع) بعد از واقعه کربلا نبود، امروز بسیاری از وقایع کربلا در اختیار ما قرار نداشت و به توی اهداف قیام عاشورا محقق نمی شد.

حجت الاسلام میراحمدی گفت: پیام رسانی اهداف واقعه بزرگ عاشورا و فلسفه این قیام مدیون خطبه های حضرت زینب(س) و امام سجاد (ع) است که شهدای مدافع حرم ما نیز برای زنده نگه داشتن همین قیام عاشورا و برای دفاع از حرم این بانوی بزرگوار بعنوان پیام رسان واقعه کربلا در مسیر اهل بیت(ع) به شهادت می رسند و باید امروز بیش از گذشته برای ماندگاری پیام عاشورا در مناسبت ها، برنامه های فرهنگی و از سوی رسانه ها تلاش شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha