پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه/ حضرت زینب (س) به جامعه بشریت آموخت که یک زن می تواند با حفظ حجاب وعفاف خود در صحنه های مبارزاتی، سیاسی و اجتماعی حضور داشته و تکلیف خود را انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی ، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با  تسلیت وفات بانوی صبر، مقاومت و ایثار حضرت زینب کبری (س) اظهارداشت: بزرگداشت رحلت بانوی بزرگ جهان بشریت حضرت زینب کبری (س) یادآور عشق، آزادگی، ایثار و خدمت به جامعه بشریت است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین، نشان دادن راه استقامت از سوی این بانوی بزرگوار را مد نظر قرار داد و  خاطرنشان کرد: حضرت زینب کبری (س) راه درست زندگی کردن را که همان راه استقامت در راه حق است را به زنان ومردان جامعه  بشریت آموختند.

وی به ویژگی های برجسته این بانوی شجاع پرداخت وبیان داشت: اعتقاد به خدای متعال وتوکل به خداوند وواگذار نمودن کارها به او از ویژگی های آن بانوی بزرگ اسلام بود؛ به طوری که ایشان شهادت تعدادی از اهل بیت(ع) را در جلوی چشمان خود دیدند، ولی با این حال باز می فرمودند جز زیبایی در این راه چیزی ندیدم .

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: حضرت زینب (س) با سخنان خود بیدارگری  کردند بطوریکه با فریادهای خود مردم خفته کوفه را بیدار کرد وبه مردم کینه توز شام فریاد زد تا آن مردم ولو به صورت موقت به اشتباهات خود پی برده و یزید را سرزنش کردند.

وی به الگو گیری بانوان ما از حضرت زینب کبری (س) تاکید و بیان داشت: زندگی حضرت زینب (س) به جامعه بشریت آموخت که یک زن می تواند با حفظ حجاب و عفاف خود در صحنه های مبارزاتی و سیاسی و اجتماعی حضور داشته و تکلیف خود را انجام دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha