پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله طه محمدی - امام جمعه همدان

خبرگزاری حوزه/ آیت الله طه محمدی با اشاره به وظیفه حوزویان در تبیین نگاه اسلام به زن، گفت: در جوامع غربی، حقوق زن معنا ندارد و بزرگترین جنایات علیه زنان در غرب صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، ظهر امروز در مسجد مدرسه آخوند(ره) ضمن تسلیت ایام رحلت حضرت زینب(س)، با اشاره به داعیه غرب برای دفاع از حقوق زن، گفت: در جوامع غربی، حقوق زن معنا ندارد و بزرگترین جنایات علیه زنان، در غرب صورت می گیرد.

امام جمعه همدان ادامه داد: هم اکنون در جهان از هر 4 زن، یک نفر مورد خشونت و آزار قرار گرفته و امروز قاچاق زن در دنیا از قاچاق مواد مخدر سود بیشتری دارد.

آیت الله طه محمدی یادآور شد: متاسفانه هنوز تبعیض نژادی در میان مرد و زن وجود دارد و این در حالی است که بسیاری از حقایق درباره زنان هنوز هم مغفول مانده است.

وی با اشاره به وظیفه حوزویان در تبیین نگاه اسلام به زن، تصریح کرد: روحانیون باید با تحقیق و پژوهش جایگاه واقعی زن و روانشناسی اسلامی زن را از منابع استخراج کرده و به جامعه ارائه کنند.

نماینده ولی فقیه در همدان در ادامه با بیان این که تربیت در جامعه دارای اهمیت فراوانی است، گفت: تربیت فرزند دختر و پسر با یکدیگر متفاوت است، چرا که پسر برای کارهای سنگین آفریده شده، ولی دختر این گونه نیست.

وی تاکید کرد: افراط و تفریط در ابراز محبت به فرزندان سبب ضایع شدن آنان می شود و پدر و مادرها باید نسبت به این مسئله توجه داشته باشند.

*ورزشکاران حافظ شأن نظام باشند

آیت الله طه محمدی همچنین در دیدار جمعی از اهالی ورزش استان همدان، تلاش برای ارتقاء جایگاه کشور  را بسیار با ارزش و حائز اهمیت خواند و گفت: دین اسلام به اتمام کار به نحو احسن توجه فراوانی دارد، به گونه ای که می گوید یا کاری را انجام ندهید و یا این که آن را به نحو کامل به پایان برسانید و حق آن را ادا کنید.

وی با اشاره به پیام های رهبر معظم انقلاب به قهرمانان جامعه ورزش کشور، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در مقاطع مختلف از قهرمانی ورزش کاران تقدیر کرده اند و این مسئله نشان از آن دارد که بالا بردن جایگاه و حفظ شأن نظام اسلامی امری ارزشمند است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری به تفاوت ورزش کاران داخلی و خارجی پرداخت و گفت:  فعالیت ورزشکاران خارجی رنگ و بوی مادی دارد، ولی در داخل وضعیت این گونه نیست.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: همه ورزشکاران باید تلاش کنند که برای سربلندی و عزت نظام اسلامی قدم بردارند و بدانند که داشتن هدف والا برای کشور ارزش فراوانی دارد.

آیت الله طه محمدی خطاب به ورزشکاران افزود: شکست در میادین ورزشی و کمبودها نباید اثر منفی در روحیه شما بگذارد، چرا که هدف باید والا و با ارزش باشد.

امام جمعه همدان با تاکید بر این که نباید ضعف و سستی در دل انسان ریشه داشته باشد، گفت: همه ورزشکاران باید با توکل به خدا ضعف را در دل خود جای ندهند و برای پیشبرد اهداف نظام در عرصه ورزش تلاش کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha