شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمد علی قره - پیام نور قم

حوزه/ رئیس دانشگاه پیام نور استان قم ورزش را نوعی فعالیت فرهنگی دانست و گفت: ورزش به عنوان زبان بین المللی می تواند، در تسریع انتقال معارف متعالی اسلام در جوامع مختلف بشری نقشی بسیار مهم و تأثیرگذاری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر محمدعلی قره، رئیس دانشگاه پیام نور استان قم در جلسه شورای ورزش جامعه المصطفی با تأکید بر این که متأسفانه فعالیت های بدنی به سمت انحصار در برگزاری مسابقات سوق پیدا می کند، تصریح کرد: اگر عنوان مسابقه از نظام تربیت بدنی ایران گرفته شود، چیزی به نام ورزش مشاهده نخواهد شد.

وی با بیان این که مسئله ورزش همچون پیازی است که در داخل آن لایه های معرفتی بسیار ارزشمندی وجود دارد، ابراز داشت: این لایه های معرفتی می تواند با سیاست، اقتصاد، دین و ارتباطات عاطفی و اجتماعی ارتباط برقرار نماید؛ متأسفانه لایه های درونی تربیت بدنی مورد غفلت جوامع انسانی، قرار گرفته است.

دکتر قره ضمن اشاره به عدم ایجاد رابطه جدی میان مراکز علمی تحقیقاتی و مجموعه های ورزشی، اظهار داشت: متأسفانه شاکله فعلی طرح جامع ورزش ملی ایران، ترجمه نگاه حاکم بر گفتمان های سکولار غربی در عرصه تربیت بدنی است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قم ورزش را نوعی فعالیت فرهنگی دانست و اذعان داشت: ورزش به عنوان مولفه ای فرهنگی با تمرکز بر ابزار بدنی، تعالی روح آدمی را مورد توجه قرار داده است.

وی نقش روحانیت در ایجاد انگیزه میان جوامع اسلامی را بسیار پررنگ عنوان کرد و ابراز داشت: ورزش به عنوان زبان بین المللی می تواند، در تسریع انتقال معارف متعالی اسلام در جوامع مختلف بشری نقشی بسیار مهم و تأثیرگذاری داشته باشد.

دکتر قره ضمن تأکید بر استفاده مطلوب از ابزارهای مختلف ورزشی برای ترغیب مردم به سمت ورزش، ابراز داشت: باید نگران فقر ورزش در ایران باشیم؛ چرا که استکبار جهانی با نفوذ در عرصه های مختلف، سبک زندگی جوامع اسلامی را به سمت رفاه طلبی و تن پروری سوق داده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قم توجه به تربیت بدنی فارغ از مدال و مسابقه را بسیار مهم عنوان کرد و اذعان داشت: آمادگی جسمانی یکی از شعارهای مهم انقلاب اسلامی بوده، در این گفتمان امر به ورزش امر به معروف تلقی می­گردد.

وی یکی از نخستین گام های مقاومتی شدن اقتصاد ایران را همگانی سازی ورزش عنوان کرد و ابراز داشت: برای تربیت انسان هایی با توان استقامتی بالا در برابر مشکلات و بیماری­ها و نیز بالا بردن بازدهی تک تک افراد جامعه، باید هزینه کردها کاهش پیدا کند، چرا که برداشتن قدم های بلند و مستحکم در عرصه های مختلف علمی، اقتصادی، فرهنگی و... نیازمند توان جسمی بالایی است.

دکتر قره در پایان با تأکید بر این که باید تنبلی جوامع انسانی جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه بودجه ورزش همگانی در ایران، بخش اندکی از بودجه ورزشی کشور را به خود اختصاص داده و تربیت بدنی در این کشور همچنان به دنبال ظاهر و پوست پیاز بوده،برگزاری مسابقه و پیروزی ها را جدی می پندارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha