جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ بیست و دومین اجلاس سالانه اساتید جامعة المصطفی

حوزه/ رئیس جامعه المصطفی(ص) گفت: از ویژگی های حوزه انقلابی، فکر اسلامی و ارزش های اسلامی می باشد که به سبب وجود این دو، حوزه انقلابی عرضه و تبیین می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین  اعرافی  امروز در بیست و دومین اجلاس سالانه اساتید جامعه المصطفی(ص)، که در سالن همایش قدس موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن تبریک ایام ماه مبارک رجب و گرامیداشت روز معلم، تصریح کرد: یاد و خاطره شهدای گرانقدر اسلام، مقاومت، مدافعان حرم و شهیدان حوزه های علمیه و علمای شهید به ویژه استاد شهید مطهری را گرامی می داریم.

وی ضمن تبریک هفته معلم و تقدیر از برگزار کنندگان بیست و دومین اجلاس سالانه اساتید المصطفی(ص)، اظهار داشت: مهمترین هدف برگزاری اجلاس اساتید المصطفی عرض ادب و احترام به ساحت مقدس آموزگاران علم و مربیان طلاب و فضلاء است.

رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه، به برخی از انتظارات المصطفی به عنوان حاملان امانت بزرگ و  پرچمداری معارف الهی در جهان معاصر اشاره نمود و خاطرنشان کرد: المصطفی(ص) به عنوان نهاد بزرگ علمی و بین المللی و منتشر در اقصی نقاط عالم که دربردارنده استاد گروه، مربی، عضو هیئت علمی و مدیران است، انتظاراتی از اساتید خود دارد که باید شرایط جهانی و بین المللی و منطقه و کشورها را دائم بشناسند و رصد نمایند. تا آکاهی او نسب به شرایط منطقه و اوضاع جهان افزوده شود.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی، دغدغه داشتن برای ارتقاء معلومات جهانی و بین المللی و تربیت شاگردان متناسب با جهان را بسیار مهم ارزیبابی نمود و ابراز داشت: اساتید باید شرایط خاص طلاب و دانش پژوهان را درک نمایند و همچنین ضمن درک جامعه بیرونی، باید واقف به دشواری ها و سختی های طلاب و دانش پژوهان المصطفی(ص) باشیم.

وی در ادامه، اظهار داشت: باید دانست که طلبه و فاضل دانش پژوه که در منطقه خود در موسسه ای از المصطفی(ص) حضور دارد از  داشته های  بسیاری گذشته و با خطرات، هجمه های فکری و معرفتی و دشواری های زیادی چون فاصله زبانی و فرهنگی شرایط کشورها و دوری از خانه و خانواده مواجه است.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان این که نگاه تطبیقی در همه بسط ها باید رعایت شود، اذعان داشت: اساتید باید ضمن توجه به تنوع ملیتی، ادیان و مذاهب گوناگون با فرهنگ های متفاوت که مواجه است باید کلاس را متناسب با فضای موجود، مباحث را ارائه دهند تا از نگاه جامع و رویکرد مقارن و تطبیقی برخودار باشد.

 وی در ادامه، اذعان داشت: از اساتید المصطفی(ص) تقاضامندیم غیر از انتظارات عمومی شناخت جهان، درک دین و ویژگی های طلاب غیر ایرانی، نگاه تطبیقی، مقارن و مقایسه ای داشته باشند، چرا که این ها در فضایی حضوری و مجازی با ادیان مختلف و نظام های سیاسی اجتماعی متفاوت روبرو هستند. لذا باید دانست که المصطفی(ص) در جایگاهی قرار دارد که افکار مهم و جدید و معارف درمان گر بشر امروز را به درستی معرفی نموده و بشر را به راه سعادت ره نمون می سازد

وی با بیان این که با منطقی درست و مهارتی لازم جوابگوی تشنگی روز افزون جهانی باشیم، ابراز داشت: المصطفی(ص) امروزه با 45 هزار دانش آموخته  و 35 هزار در حال تحصیل و 4 هزار استاد و صدها مرکز کوچک و بزرگ در ایران و جهان با ارائه بیش از صد رشته مختلف و پایه ریزی زیرساخت های اموزشی و پژوهشی با هجمه های مختلفی در جهان کنونی مواجه است.

عضو شورای انقلاب فرهنگی اظهار داشت: ارائه اسلام ناب بر مبنای منطق،گفتگوی درست و تاکید بر وحدت امت اسلامی و کنار گذاشتن افکار انحرافی و تکفیر و معرفی الگوی متعالی و تولید اندیشه متعالی برای ارائه به جوامع بشری بر عهده جامعه المصطفی(ص) می باشد که نهایتا به دست اساتید آن که در مواجه با طلاب هستند رقم خواهد خورد.

وی با بیان این که اساتید باید ارزش های متعالی انقلاب اسلامی و ویژگی های حوزه آگاه و انقلابی را به طلاب ارائه نماییم، اظهار داشت: حوزه انقلابی با فکر اسلامی و ارزش های اسلامی رقم می خورد، بنابراین طلاب و اساتید باید با استفاده از روحیه انقلابی و جهادی  معارف الهی را در سراسر عالم که زمینه برای ارائه و پذیرش آن فراهم است عرضه کنند

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در پایان، ضمن اشاره به فتنه انگیزی های صورت گرفته در جهان کنونی، ابراز داشت: علی رغم تلاش های معاندان اسلام ناب هیچ مانعی در برابر شاهراه و صراط مستقیم الهی نمی تواند ایستادگی نماید و اگر اخلاص داشته باشیم و به وظایف خود توجه نماییم، هیچ مانعی نخواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha