شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام جمشیدی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: متأسفانه امروز پرچم اسلام از کسانی که داعیه‌دار اسلام هستند، آسیب می‌بیند، در همین راستا عده‌ای به نام اسلام، به دنبال تخریب اسلام هستند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی، در دیدار جمعی از بانوان خیر مدرسه ساز  تبریزی، با بیان این‌که حوزه‌های علمیه خواهران از ظرفیت‌های بسیار خوبی برای أثرگذاری در سطح جامعه برخوردار هستند، تصریح کرد: در حوزه‌های علمیه خواهران تنها بانوان طلبه نقطه هدف نیستند، بلکه در سطح کلان،‌ جامعه مورد هدف است.

وی افزود: بانوان تربیت کنندگان نسل آینده و جامعه هستند که اگر مربی، مرشد و هادی خوبی باشند، جامعه نیز به سمت کمال حرکت می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، با تأکید بر برنامه‌ریزی مناسب و مدون برای تربیت بانوانی متدین و فعال در سطح جامعه، تأکید کرد: به فرموده امام راحل بانوان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند و نیم دیگر را تربیت می‌کنند.

وی ادامه داد: نمی‌توان نسبت به جامعه بزرگ زنان، بی‌توجه بود. باید ارزش‌های اخلاقی مانند حفظ حجاب برای آن‌ها تبیین شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم با یادآوری ظرفیت عظیم حوزه‌های علمیه خواهران برای أثرگذاری در سطح جامعه تصریح کرد: متأسفانه در برخی مناطق تعداد مدارس با توجه به جمعیت آن کم است؛ برای نمونه شهر تبریز با جمعیتی بالغ بر 2 میلیون نفر، ظرفیت 20 مدرسه علمیه خواهران را دارد که در حال حاضر 2 مدرسه در آن وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به هجمه‌های مختلف علیه اسلام و چهره نورانی نبی‌اکرم(ص)، تأکید کرد: هر چند این هجمه‌ها نمی‌تواند چهره درخشان اسلام و حضرت محمد(ص) را مشوش کند.

وی یادآور شد: ما به عنوان شیعه، آیا باید در برابر این هجمه‌ها که از طریق رسانه‌های مختلف مانند فضای مجازی صورت می‌گیرد، سکوت کنیم یا این‌که حضور فعالی برای معرفی اسلام داشته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور اضافه کرد: متأسفانه امروز پرچم اسلام از کسانی که داعیه‌دار اسلام هستند، آسیب می‌بیند، در همین راستا عده‌ای به نام اسلام به دنبال تخریب اسلام هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه خواهران در ادامه سخنان خود با بیان روایتی از امیرمؤمنان(ع)، فقیه بودن در دین را برترین نعمت خداوند برای بندگان برگزیده دانست و تصریح کرد: فقیه بودن به معنای توجه عمیق به دین است که عده‌ای به صورت مستقیم در این امر ورود می‌کنند و عده‌ای نیز مباشر بوده و آن‌ها را یاری می‌کنند و خیرین می‌توانند در این بخش به ایفای نقش بپردازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha