پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام طیبی فر

حوزه/ پایگاه بسیج مدرسه علمیه مرحوم آیت الله مشکینی، با حضور طلاب و فرمانده تیپ امام صادق(ع)امروز در قم افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»حجت الاسلام و المسلمین طیبی فر در مراسم افتتاح پایگاه بسیج طلاب مدرسه علمیه مرحوم آیت الله مشکینی(منزل آیت الله مشکینی) ،گفت: امام راحل بنیانگذار بسیج در جامعه اسلامی بودند که در این کشور با پشتیبانی مردم علف های هرز و سنگ لاخ ها را که مانع پیشرفت این نظام اسلامی می شدند جمع و در داخل زباله دان تاریخ انداختند و نهال جمهوری اسلامی را کاشتند.

وی در ادامه افزود: با توجه به این که باغبان این نهال و نظام اسلامی حضرت ولی عصر (عج) هستند در زمان غیبت ایشان نیازمند نگهداری است و این مسئولیت به عهده ولی فقیه می باشد و همچنین ولی فقیه باید با استفاده از توانمندی های کارشناسان مستعد این نهال و درخت را از آسیب ها و آفت ها سم زدایی و حفظ کند.

حجت الاسلام و المسلمین طیبی فر ابراز داشت: اگر از دستاوردهای نظام که به زحمت علماء و شهیدان است، حفظ و صیانت نشود، ممکن است آسیب جدی به مبانی فکری و اعتقادی بدنه نظام وارد شود. و این صیانت نیازمند نهادی است به نام بسیج که باید جرات و شجاعت در مقابل رخدادهای جامعه را داشته باشد.

فرمانده تیپ 83 اظهار داشت:بسیج باید آماده به کار باشد و در مبارزه با تهدیدهای این نظام که همچون نهالی در حال بار دادن است، آگاه باشد و مانع نفوذ آفت ها شود.

وی با اشاره به فعالیت های بسیج در مقابل تهدید های خارجی ابراز داشت: این نهاد مردمی همواره در 8 سال دفاع مقدس و دیگر رخدادها در مقابل تهدیدات دشمنان نظام ایستادگی کردند و افتخارات زیادی را کسب کردند.

حجت الاسلام و المسلمین طیبی فر در ادامه افزود: این شجره طیبه توانسته در مقابل رژیم منفور صهیونیستی بایستد، بطوری که دشمنان توان شکست آن را ندارند و همچنین این مقاومت های اسلامی تماما مدیون تفکر بسیجی است که امروزه با ایستادگی های خود توانسته دشمنان را در میز مذاکره بنشاند.

وی گفت: بسیج درس ایستادگی به ملت ها می دهد و بستری که می تواند مدافعین حریم ولایت را تربیت کند، چرا که این نهاد بصیرت افزا است و همچنین مهمترین قشر بسیج، طلاب بسیجی است که اتاق فکر این مجموعه را تشکیل می دهد.

 فرمانده تیپ83 با اشاره به تشکیل بسیج اساتید، اظهار داشت: در این حوزه بسیج اساتید نیز راه اندازی شده  است که  بیش از 250 اساتید سطوح عالی تشکیل  عضو آن هستند و راه اندازی این پایگاه مقاومت، به عنوان بستری مناسب برای دفاع از مبانی انقلاب اسلامی و استفاده از راهکارهای مناسب در مقابل توطئه های دشمنان خواهد بود.

وی ابراز داشت:در مدارس علمیه بسیج روحانیون و طلاب نقش کلیدی را برای همه بسیجی ها دارند و می توانند حلقه استاد پروری را برای تمامی حلقه ها را در خود داشته باشند، لذا اگر طلاب به صورت جدی وارد نشوند، ممکن است عده ای از مردم در مقابل تفهیم مبانی اسلام دچار مشکل شوند.

حجت الاسلام و المسلمین طیبی فر خاطر نشان ساخت: پایگاه بسیج در این مدرسه با همفکری و همراهی و اطلاعاتی که در دسترس پایگاه قرار می گیرد، افتتاح می شود و امید است بعضی از شبکه های بسیح، همچون شبکه شباب که اطلاعات  بسیج در سرارسز کشور مورد بررسی قرار می گیرد، راه اندازی  شوند و راه اندازی چندین سایت جامع تا مطالب این سایت ها قابل استفاده برای تمامی دنیا باشد.

وی در پایان با اشاره به حادثه سالروز طبس، گفت: امروز سالروز نقش بر آب شدن توطئه های دشمنان نظام و اسلام است که به سبب وجود لشگریان خداوند نابود شدند و باید توجه داشت که به سبب اخلاص و خدمت مردم به انقلاب  بود که دست غیب به کمک این نظام آمده بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha